A3 se chinuie să o resusciteze electoral pe Firea: "A scos o melodie! A impresionat pe toată lumea cu vocea sa!"

Sondajul Inscop privind bătălia electorală pentru Primăria Capitalei a provocat un cutremur în PSD. Gabriela Firea ar reuși să obțină doar 45,6% din votul bucureștenilor cu tot cu sprijinul venit din partea Pro România și ALDE, în timp ce Nicușor Dan ar câștiga cursa electorală cu 54,5%, beneficiind de susținerea PNL, USR, PLUS și PMP. Vestea venită din partea vicepreședintelui Pro România, Adrian Țuțuianu, conform căreia partidul din care face parte va avea candidat propriu, o variantă fiind chiar Victor Ponta, a fost picătura care a umplut paharul pentru pesediști, motiv pentru care, din disperare, au turat motoarele propagandei, așa cum era de așteptat, folosindu-se de Antena 3.

CITIȚI ȘI: Sondajul care îi provoacă insomnii Gabrielei Firea. Nicușor Dan câștigă detașat Primăria Capitalei

CONSULTAȚ ȘI: Pro România dinamitează șansele Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Țuțuianu: "Ponta a zis că își va asuma candidatura dacă va fi nevoie!"

Într-un articol propagandistic publicat pe site-ul Antena 3, Firea este prezentată ca fiind o persoană foarte talentată, mai precis scriitoare și cântăreață. Din titlul articolului reiese că Firea ar fi lansat astăzi o melodie. De fapt, titlul este construit într-un mod manipulator, întrucât, în realitate, Firea a lansat o melodie în anul 2011.

În acest context, amintim că Antena 3 a primit din partea Gabrielei Firea o sumă considerabilă din bani publici pentru promovare electorală, conform unor date pe care le prezenta USR București la începutul anului. USR București a acuzat-o în luna februarie pe Firea că aruncă cu banii către posturile de propagandă precum Antena 3, pentru a se promova electoral, în loc să repare rețeaua de termoficare. Este vorba despre o sumă de 16,6 milioane de lei ce a fost irosită pentru propagandă, în timp ce investițiile pentru RADET au fost într-un cuantum de 13 milioane de lei în 2019, iar în 2018 de doar 2,6 milioane de lei. 

Ce spunea USR printr-un comunicat: "Firea dă banii noștri pe reclame, în loc să repare rețeaua de termoficare!

➡ 4,9 milioane de lei la Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București;
➡ 4,7 milioane de lei la Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic;
➡ 4 milioane de lei la Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București;
➡ 3 milioane de lei la Centrul de Proiecte Culturale ale Municipiului București ARCUB.

Iar acestea sunt doar câteva dintre cele aproape o sută de instituții, direcții și companii care țin de Primăria Capitalei și care, sub o formă sau alta, sunt controlate de Gabriela Firea. Problema acestor cheltuieli este că ele nu se justifică, mai ales în cazul acelor structuri care nu operează în regim concurențial, nu vizează profitul și nici notorietatea în spațiul public.

Bugetele de publicitate ale primăriilor și ale instituțiilor din subordine sunt folosite adesea de către primarii din România pentru a-și răsplăti prietenii din presă. Se pare că Gabriela Firea nu face excepție.

USR consideră că acești bani ar fi putut fi folosiți pentru investiții în rețeaua RADET (Termoenergetica) pentru ca bucureștenii să nu mai stea iarna în frig. În 2019, din 70 de milioane de lei câte au fost prevăzute pentru investiții la rețeaua de termoficare, au fost utilizate până la finalul anului doar 13 milioane de lei. În 2018, situația a fost și mai gravă, cu doar 2,6 milioane lei investiți efectiv în rețeaua RADET.

În secolul tehnologiei, informarea publicului se poate face prin soluții mult mai eficiente și mult mai ieftine decât reclamele plătite din greu pe televiziunile de partid sau în ziarele conduse de prietenii politici".