Ciolacu, umilit de Stelian Muscalu pentru tentativa de a prosti votanții: "Populismul nu e deloc prieten cu matematica!". De ce este foarte posibil ca impozitarea pensiilor speciale să pice la CCR

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, a fost protagonistul unui show populist de cea mai joasă speță după votarea impozitării pensiilor speciale. Concret, fără vreun impact bugetar, fără niciun fel de date, Ciolacu a somat Guvernul Orban să mărească pensiile cu 40% de la 1 septembrie și, mai mult, să dubleze alocațiile copiilor.

MAI MULTE DETALII: VIDEO PSD anunță că vrea să dea jos Guvernul. Ciolacu, show populist după impozitarea pensiilor speciale: știind că nu sunt bani la buget, îi cere premierului să crească pensiile cu 40% și să dubleze alocațiile

Jurnalistul specializat pe economie, Stelian Muscalu, a criticat aspru abordarea PSD de astăzi, în cadrul emisiunii Business Club de la Digi24, întrucât impozitarea pensiilor speciale nu ajunge nici măcar pentru dublarea alocațiilor la nivel de impact bugetar, iar despre majorarea cu 40% a pensiilor "nespeciale" de la 1 septembrie nici nu mai are sens să vorbim. Muscalu a comentat acid prestația lui Ciolacu din cadrul declarațiilor de presă: "Populismul nu e deloc prieten cu matematica".

Totodată, jurnalistul a precizat că sunt 2 motive pentru care trebuie să ne așteptăm ca CCR să respingă proiectul de lege privind impozitarea pensiilor speciale: 

"1. Judecătorii CCR sunt direct afectați. Valer Dorneanu pleacă acasă pe an cu vreo 400 de mii de lei brut din cele 2 pensii speciale. 

2. CCR poate da legii în cap. Se va găsi o asociație de magistrați care să sesizeze CCR. Iar CCR se poate agăța de niște amănunte. Au o oportunitate mare în articolul 56 din Constituție care vorbește de justețea sarcinilor fiscale. Și pe faza acelui articol CCR poate declara discriminatoriu acel impozit de 85%".

Analiza jurnalistului Stelian Muscalu: 

"PSD, marele artizan și manipulator de interese cu aceste privilegii, a votat pentru și a anunțat public și triumfalist că a făcut rost de bani pentru dublarea alocațiilor, dar și pentru majorarea pensiilor. E clar că populismul nu e deloc prieten cu matematica. Păi dacă sarcina anuală de dublare a alocațiilor, de 7,3 miliarde de lei, poate fi acoperită din impozitarea unor pensii la care totalul a sărit anul trecut cu puțin peste 9,3 miliarde de lei păi înseamnă că suntem în altă dimensiune. Ar trebui să impozitezi toate pensiile cu 80%, absolut toate, chiar și pe alea de 2 lei, ca să acoperi nevoia. 

Este dificil de estimat un impact bugetar al acestui nou sistem de impozitare pentru că datele sunt păstrate în întuneric. Totuși din fragmente putem să compunem o imagine care să ne ducă la concluzia că economia la buget va fi neglijabilă. Cota aceea de 85% într-adevăr este mare, dar a fost așezată sus ca să atingă cât mai puțini pensionari. Pe datele prezentate în Parlament, numărul pensiilor speciale ar bate undeva spre 170 de mii. Atenție, numărul de beneficiari este mai mic pentru că sunt descurcăreți acolo cu mai multe pensii speciale gen Teodor Meleșcanu, care are 3 pensii, de diplomat, de magistrat, dar și de parlamentar. Majoritatea covârșitoare a pensiilor speciale, cam 150 de mii, sunt din apărare, interne și servicii, inclusiv cei din fosta Securitate, eventual oameni care și-au torturat semenii în serviciul unei puteri absurde. În acea majoritate covârșitoare a structurilor de forță pensia nu este totuși așa mare, ca să se teamă de acel 85%. Pensia medie la foștii militari era anul trecut undeva la 3900 de lei brut, iar la interne se duce spre 4500 de lei. Desigur, mai prinzi acolo câte un general, un gradat mare pe care-l scalpezi cu 85%, dar pentru o bucată destul de mică. Deci nu se întorc prea mulți bani. Cei din magistratură bat și ei înspre 4 mii de beneficiari, dar, într-adevăr, pensia e mare, undeva la 18800 de lei brut lunar, dar nu sunt totuși atât de mulți. Pentru cei din sistemul judiciar pensiile speciale s-au dublat în ultimii 4 ani, chiar și numărul a crescut. Aceleași mâini de la PSD care au votat azi impozitarea au votat și prevederile care au dus la dublări. 

Dincolo de impactul bugetar mic, mai e îndoielnică și aplicarea. CCR poate da legii în cap. Se va găsi o asociație de magistrați care să sesizeze CCR. Iar CCR se poate agăța de niște amănunte. Au o oportunitate mare în articolul 56 din Constituție care vorbește de justețea sarcinilor fiscale. Și pe faza acelui articol CCR poate declara discriminatoriu acel impozit de 85%. Judecătorii CCR sunt direct afectați. Valer Dorneanu pleacă acasă pe an cu vreo 400 de mii de lei brut din cele 2 pensii speciale. Mulți judecători CCR au deja pensii speciale, alții urmează. Deci toată această poveste de imagine din Parlament se poate anula ușor. În această situație se va închide ușa puternic: "domne', nu s-a putut cu desființarea, nu merge nici cu impozitarea".".