Coloșii industriei auto europene, împinși către o CRIZĂ artificială cu largul concurs al stângii de la Bruxelles. Eșecul mașinilor electrice

  • ACP
  • Sep 10, 2019, 15:40
  • 1737

Calendarul reducerii drastice a emisiilor de carbon, impus de autoritățile de la Bruxelles producătorilor de autoturisme, face din ce în ce mai vizibilă ruperea de realitate a funcționarilor europeni care produc reglementări impuse în Uniunea Europeană.

Stabilirea etapelor scăderii emisiilor de carbon produse de autoturisme, a normelor Euro, s-a făcut cu gândul la frumoasa speranță că se vor găsi soluții  pentru înlocuirea motoarelor cu ardere internă în timp util, astfel că se va putea renunța relativ natural la motoarele care folosesc combustibili fosili, iar sancțiunile vor diminua inerția pieței care ar mai cere autoturismele tradiționale, cele care funcționează cu benzină sau motorină.

Scandalurile legate de falsificarea datelor despre emisiile motoarelor diesel, cum a fost scandalul Volkswagen din Statele Unite, au fost cauzate tocmai de imposibilitatea de a face față normelor din ce în ce mai drastice impuse producătorilor de autoturisme, singura soluție găsită de inginerii germani fiind aceea de a falsifica datele prezentate. În momentul de față, producătorii auto care vând în Uniunea Europeană trebuie să ajungă la emisii de 95 de grame/kilometru, pentru 95% din autoturismele produse, până în 2021, adică în doar câteva luni, de la 120,5 grame/kilometru, cât este media actuală, ceea ce e foarte greu de crezut că se poate întâmpla – mai multe detalii AICI.

Soluțiile identificate pentru eliminarea motoarelor tradiționale nu se dovedesc a fi deloc mult mai prietenoase cu mediul, mai puțin poluante. Soluția intermediară, a motoarelor anemice, de mic litraj, puse pe toate tipurile de mașini, de la mici la mari, nu a dus la scăderea semnificativă a consumurilor, pentru că un autoturism mai mare ori mai greu, folosit în regim normal, nu va putea consuma cât unul mai ușor, tocmai pentru că are motorul mai mic. Iar înlocuirea autoturismelor propulsate de motoare termice cu cele care au motoare electrice, prezintă o mulțime de inconveniente majore – per-total nu scade deloc poluarea, iar mașinile electrice sunt cât se poate de nepractice, cu o autonomie incomparabil mai mică (aproximativ 300 km) față de autoturismele tradiționale, dar și cu o alimentare greoaie, care durează ore întregi, față de alimentarea cu benzină ori motorină.

Producerea lor este cât se poate de dăunătoare pentru mediu, pentru că la fabricarea bateriilor se folosesc minereuri a căror extragere produce daune mari pentru mediul înconjurător, dar și pentru cei care lucrează la extragerile propriu-zise. Iar curentul electric pe care îl consumă aceste autoturisme este produs, de multe ori, în centrale care eliberează cantități mari de carbon în atmosferă. Apoi, cea mai mare parte din poluarea cauzată de folosirea autoturismelor vine de la particulele produse de la uzura cauciucurilor, a plăcuțelor de frână și a prafului produs de asfalt, iar mașinile electrice, fiind mult mai grele din cauza bateriilor, produc astfel mai multe efecte daunatoare – mai multe detalii AICI.

Salonul auto de la Frankfurt, care se desfășoară săptămâna aceasta, este locul unde marii producători auto vor propune modele noi de autoturisme, hibride ori electrice, care să fie atrăgătoare pe o piață auto și așa aflată în scădere și care să le permită să poată atinge obiectivele impuse de Uniunea Europeană. Așadar, se speră că autoturismele electrice, deși sunt mai ineficiente, mai scumpe (în medie cu 10.000 euro per unitate), a căror producere poluează mai mult, și care nu sunt deloc preferate de cumpărători, să înlocuiască în bună parte, în preferințele cumpărătorilor, autoturismele clasice, care au motoare cu ardere internă.

Numai că, dincolo de acest exercițiu de wistful thinking, cele mai recente studii de piață arată că sunt foarte puțini cei care intenționează să cumpere mașini electrice. Un sondaj realizat de prestigioasa firmă de consultanță Ernst&Young, în Germania, chiar înaintea deschiderii salonului de la Frankfurt, spune ceea ce era ușor de imaginat – majoritatea germanilor evită mașinile electrice pentru că sunt prea scumpe și prea puțin practice, având o autonomie mică și fiind prea greu de alimentat cu energie – mai multe detalii AICI.

Aceleași rezultate le-a prezentat și studiul realizat în Marea Britanie, tot în cursul acestui ani, de Transport Research Laboratory – britanicii evită să cumpere mașinile electrice din aceleași motive ca și germanii, motive care, la urma urmei, au devenit de domeniul evidenței:sunt prea scumpe și prea puțin practice – detalii AICI.

În condițiile acestea, devine deja foarte clar că industria auto europeană este împinsă accelerat către o criză artificială produsă de funcționarii de la Bruxelles, care își imaginează că lozincile și propaganda socialiștilor ecologiști pot ține locul adevărului. Termenele impuse industriei auto, una dintre cele mai importante industrii europene, pentru trecerea la noile norme ecologice sunt nerealiste și solutia autoturismelor electrice chiar nu rezolvă problema poluării. Salonul Internațional de la Frankfurt, care e în plină desfășurare, va lăsa să se vadă marea inadecvare la realitate a politicilor impuse de stânga europeană.