Coronavirusul are și un efect pozitiv. ANAF se "modernizează" temporar

Se pare că a fost nevoie de o amenințare globală pentru ca ANAF să se eficientizeze, chiar dacă va fi ceva temporar. 

Furia cetățenilor adunată în 30 de ani de stat la cozile ghișeelor ANAF nu a avut un impact asupra instituției. În schimb, pericolul contaminării cu COVID19 a avut efectul de a determina conducerea să își mute serviciile exclusiv online sau prin curierat, potrivit unui comunicat de presă. 

Redăm comunicatul integral al instituției:

"ANAF recomandă interacțiunea la distanță cu unitățile fiscale

În contextul răspândirii infecț iei cu coronavirus (COVID-19), Agenția Națională de Administrare Fiscală reamintește contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță, astfel:

1. pentru depunerea declarațiilor fiscale, prin intermediul următoarelor servicii electronice oferite de ANAF și MFP:

1.1. Spațiul Privat Virtual (SPV) – disponibil pe site-ul Agenției, www.anaf.ro;

Pentru înrolarea în SPV puteți accesa tutorialul video de înregistrare prin accesarea următorului link: îl puteți accesa AICI.

1.2. Depunere on-line

Informații suplimentare sunt disponibile pe site-ul Agenției, la următorul link: îl puteți accesa AICI.

Declarațiile se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utlizând certificate digitale calificate.

Formularele / declarațiile fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de contribuabili și prin fax sau servicii de curierat. Datele de contact ale unităților fiscale sunt disponibile la următorul link: îl puteți accesa AICI

2. pentru efectuarea plăților, prin intermediul următoarelor servicii oferite de terți:

2.1. Internet banking;
2.2. www.ghiseul.ro;

Informații generale în domeniul fiscal și IT puteți obține prin apelarea Call-center -ului, la numărul de telefon 031.403.91.60.

Informații în scris pot fi obținute astfel:

a) contribuabilii înrolați în Spațiul Privat Virtual:
- prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu – pot obține informaț ii generale în domeniul fiscal și IT precum și informații privind situația fiscală proprie;

b) contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual:

- prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul Agenției - pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

Contribuabilii pot obț ine nout ăți legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal ce este disponibil în Spațiul Privat Virtual și pe site-ul Agenției. De asemenea, contribuabilii pot solicita Agenției comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens prin intermediul Formularului de contact, serviciu disponibil atât în Spațiul Privat Virtual, cât și pe site.

Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii că lucrul cu publicul se desfășoară în unitățile fiscale exclusiv în incinta spațiilor destinate primirii contribuabililor".