Guvernul PSD nu este interesat de Diaspora. 12 milioane de lei pentru reclame la fonduri UE și nici un leu pentru promovarea votului prin corespondență

  • Podul
  • Sep 5, 2019, 11:49
  • 389

12 milioane de lei din fonduri europene!  Atât cheltuiește Ministerul Fondurilor Europene pentru o campanie de publicitate care să promoveze ”oportunităților de finanțare”, banii urmând să meargă către spoturi ce vor fi difuzate pe Facebook, Youtube și trei posturi TV. Asta în timp ce guvernul pesedist al Vioricăi Dăncilă a investit minimal în promovarea votului prin corespondență.

Contractul de 12 milioane de lei a fost atribuit în 3 septembrie către firma Complete Media Grup SRL din București, o firmă de publicitate care a mai câștigat contracte cu instituții și firme de stat, scrie G4Media. Campania va consta în creație, producția și difuzarea pentru 50 – 100 spoturi animate 3D de aproximativ 30 de secunde.

Între timp, o problemă care ar necesita o campanie susținută de comunicare, este înscrierea românilor din străinătate pe platforma special creată de Autoritatea Electorală Permanentă – VotStrainatate.ro. Asta în contextul în care cu câteva zile înaintea termenului limită  de 15 septembrie, numărul românilor înscriși e de doar 20.040.

Guvernul nu a anunțat nici o campanie de publicitate pentru opțiunea votului prin corespondență, iar promovarea a fost realizată discret de câteva instituții printre care MAE, AEP și Ministerul Românilor de Pretutindeni pe rețele sociale. În lipsa unor bugete consistente de promovare, AEP și CNA au făcut apel la posturile de televiziuni și radio din România să difuzeze gratuit clipurile de promovare realizate de AEP și de o coaliție de asociații civice.