Pod peste Prut. De unde ne informăm?

O problemă foarte dureroasă este absența cu desăvârșire, în România, a surselor de informare în masă din Republica Moldova. Aici exclud mediul online. 

Avem pe cablu, mă refer în special la marile companii, posturi din foarte multe țări. Nu avem însă nici măcar un singur post TV din Republica Moldova. De notat că nici măcar postul public Moldova 1 nu este prezent în România.

Există un acord, semnat undeva prin 2013, care prevedea reciprocitatea TVR – Moldova 1. Atunci a fost creat postul TVR Moldova. Autoritățile de la Chișinău și-au luat angajamentul că vor face tot posibilul ca Moldova 1 să fie prezentă pe cablu în România. Este prezentă? Normal că nu.

”Scuza” lor a fost că ar întâmpina ”probleme tehnice”.

Un post de televiziune de la Chișinău, chiar și mai multe, ar fi strict necesar(e) în spațiul mediatic românesc, pentru a putea înțelege ce se petrece în România de dincolo de Prut, însă trebuie văzut cu atenție ce fel de post(uri). Pentru că, în momentul de față, majoritatea sunt pro-rusești. Fac parte din noul holding media care este patronat de un oligarh de la Moscova. Holding care îl promovează pe Dodon. Asta în timp ce holdingul lui Plahotniuc este din ce în ce mai slab.

Mai există Jurnal TV și TV8 – două posturi care ar merita să fie cunoscute în România, pentru faptul că încearcă să reziste în condițiile mediatice din ce în ce mai grele din Republica Moldova.