Rusofilul Igor Dodon poate fi pus sub ACUZARE! Apelul deputaților din Primul Parlament. MOTIVELE

Deputații Primului Parlament (1990-1994) care a smuls R. Moldova de sub talpa URSS avertizează, într-un comunicat remis Podul.ro, că rusofilul, socialistul și românofobul Igor Dodon este pasibil de a fi ”pus sub acuzare”, după ce a încălcat în mod flagrant Constituția, cel mai recent prin complicitatea sa cu separatiștii transnistreni (adică Rusia, din ce în ce mai agresivă la Nistru), care au instituit aproape 40 de noi posturi neconstituționale, dar și datorită faptului că sluga Moscovei a găsit de cuviință să-l numească pe șeful separatiștilor ”președinte”, de parcă ocupația rusească ar fi ceva legitim.

Având în vedere cele de mai sus, deputații Primului Parlament solicită actualilor aleși să declanșeze procedurile necesare punerii sub acuzare a lui Igor Dodon.

Podul.ro vă prezintă în integralitate apelul deputaților Primului Parlament:                                                             

Potrivit art.3 al Declaraţiei Suveranităţii din 23 iunie 1990 – Republica Moldova „este un stat unitar indivizibil”.  Această prevedere a fost legitimată de Marea Adunare Naţională din 27 august 1991 care a legitimat prin vot Declaraţia de Independenţă, în care se stabileşte că Republica Moldova în calitate de stat independent cere Guvernului URSS, succesoare Federaţia Rusă „încetarea stării ilegale de ocupaţie şi „să-şi retragă trupele sovietice de pe Teritoriul naţional al Republicii Moldova””.

În conformitate cu Declaraţia de Independenţă la 2 martie 1992 Republica Moldova a fost acceptată în calitate de membru al ONU.

Ulterior, Constituţia prin art.1, alin.(1) stabileşte că Republica Moldova este „un stat suveran şi independent, unitar şi indivizibil”.

În calitate de organe constituţionale şi unice chemate să asigure acest statut avem:

1. Parlamentul Republicii Moldova (art.60 alin.(1), art.68).

2. Preşedintele Republicii Moldova care potrivit art.77 alin.(1) este şeful statului şi alin.(2) „este garantul suveranităţii, independenţei naţionale, al unităţii şi integrităţii teritoriale a ţării”. Iar jurământul depus de către el în conformitate cu art.79 alin.(4) din Constituţie stipulează şi obligaţia să respecte Constituţia şi să apere „… suveranitatea, independenţa, unitatea şi integritatea teritorială a Moldovei.

Contrar acestor obligaţii Preşedintele „admite” instalarea ilegală a posturilor autorităţii neconstituţionale pe teritoriul R.Moldova. Mai mult ca atât estimează aprecieri neconstituţionale şi titlul administratorului de la Tiraspol.

Prin aceste acţiuni Preşedintele R.Moldova încalcă flagrant prevederile constituţionale şi este pasibil a fi pus „sub acuzare” potrivit prevederilor art.81 alin.(3) din Constituţie.

Noi, Deputaţii Poporului al Parlamentului de Prima legislatură – 1990-1994, semnatarii şi votanţii Declaraţiei de Independenţă facem apel către deputaţii actualului Parlament de a iniţia și desfășura această procedură.