Sfatul unui antreprenor din Texas: tăiați pomenile lui Firea, începând, simbolic, cu gratuitățile pentru pensionarii speciali!

Bucureștiul este în faliment, acest fapt este recunoscut de toată lumea. Până la finalul lui 2020 va fi și mai rău: Gabriela Firea nu plătește mai nimic și lasă datoriile să se acumuleze. Știe că va fi alungată, iar acum nu face decât să lase în urmă un oraș devastat, pentru a face cât mai dificilă reconstrucția.

Oricine va prelua administrarea Capitalei în 2020, trebuie însă să fie conștient de un fapt: bucureștenii nu așteaptă explicații despre greaua moștenire. Oamenii vor apă caldă curentă, vor căldură, vor un transport în comun civilizat, mai puțină poluare și spitale civilizate. Simpla schimbare a doamnei Firea și a găștii din Voluntari nu e garanția că se va reuși rezolvarea acestor probleme.


Ca om de dreapta și antreprenor, vă spun că o menținere a pomenilor oferite de Firea nu va însemna decât îngroparea Bucureștiului, adâncirea datoriilor.

Un exemplu: azi, toți pensionarii circulă gratuit cu transportul în comun. De ce? De ce trebuie să circule gratuit pensionarii speciali de 40-50 de ani, cu pensii de peste 5.000 de lei? Protecție socială trebuie oferită celor cu adevărat săraci, cu venituri mici, nu otova, tuturor.

Ca om de dreapta, l-aș întreba pe Nicușor Dan: veți tăia zecile de pomeni oferite de doamna Firea? Fiindcă în programul dvs. nu am văzut nimic în acest sens.

Dar, știu, problemele sunt mult mai multe și mai complexe.

De exemplu, aveți un studiu clar, bine fundamentat, care să identifice problemele traficului din București? În martie 2000, agenția japoneză de cooperare internațională a efectuat un amplu studiu al traficului din București. Printre altele, propunea ca soluție de decongestionare a traficului construirea unor pasaje subterane. Bineînțeles, au trecut 20 de ani, documentul acesta trebuie actualizat, dar după știința mea rămâne singurul studiu serios – nu opiniile personale ale unor specialiști mici-mijlocii – despre traficul din Capitală. Oricum, este clar că orașul are nevoie de investiții în infrastructură. Un atac frontal asupra infrastructurii de transport va genera, inevitabil, blocaje în trafic. Este nevoie de parcări, așa cum a construit Emil Boc, la Cluj, și este nevoie de pasaje subterane care să rezolve haosul din câteva intersecții suprasolicitate. Eu cred că bucureștenii vor înțelege blocajele temporare – așa cum au înțeles, între 2001 și 2004, când Traian Băsescu a refăcut principalele artere rutiere din București. Dar viitorul primar al Capitalei va avea curajul să pornească lucrările de care are nevoie orașul, pentru a nu se sufoca? Să facă un șantier, în centru, vreme de 2-3 ani?

Bani? Avem resurse uriașe de la Uniunea Europeană. Uitați-vă ce sume uriașe a primit Varșovia pentru transportul în comun sau, dacă e complicat, studiați ce a făcut primarul din Ciugud, cum a angajat tineri care au știut cum să atragă banii de la Bruxelles.

Dar cea mai mare provocare pentru viitorul primar este să asigure, la iarnă, apă caldă și căldură. Îl întreb pe domnul Nicușor Dan, dar și pe ceilalți candidați: le promiteți tuturor bucureștenilor că, în această iarnă, vor avea apă caldă și căldură? Da sau nu?

Am scris acest articol fiindcă mă tem că riscăm să ne trezim, peste 2-3 ani, că am schimbat stânga lui Firea cu stânga sexo-marxistă, iar Capitala României este tot în faliment, poluată, murdară și fără viitor. Orașul are nevoie de soluții concrete, nu de schimbarea unui lot de lăcuste cu altul, la fel de flămând.