STUDIU. În galaxia noastră ar putea trăi cel puțin 36 de civilizații extraterestre. De ce nu suntem însă capabili să dăm unii de alții

Chiar dacă nu există dovezi indubitabile ale existenței extratereștilor, savanții sunt de părere că Calea Lactee ar putea găzdui chiar și 36 de civilizații extraterestre inteligente, capabile să trimită în spațiu mesaje ale existenței lor în același fel în care o fac oamenii.

Informația nu este publicată de vreun obscur magazinaș cu povești paranormale, ci a fost difuzată recent de Euronews care citează un studiu apărut în paginile revistei de specialitate „Astrophysical Journal”.

Studiul precizează că este foarte posibil ca viața să fi evoluat pe alte planete asemănătoare Pământului, savanții estimând că în galaxia noastră ar putea exista civilizații inteligente în numărul mai sus menționat.

„Credem că ar putea fi vorba despre ființe inteligente care ar putea comunica printr-o serie de tehnologii cum sunt undele radio, trimițând semnale lasere sau luminoase în spațiu, cum se întâmplă cu cele emise din orașele noastre”, spune Christopher Conselice, profesor de astrofizică la Universitatea din Nottingham și unul din autorii studiului publicat de „Astrophysical Journal”.

Concluziile studiului se bazează însă pe numeroase presupuneri și mai puțin pe dovezi concrete.

„Calculul presupune să știi câte stele din galaxia noastră sunt suficient de bătrâne pentru a găzdui viață. (…) Știm cum s-a format viața pe Pământ și cum a luat naștere sistemul nostru solar, știm cât a durat, știm ce tipuri de metale avem…și dacă identifici la alte stele din galaxia noastră proprietăți identice, atunci ajungi la concluzia că trebuie să fie vorba despre acest număr de civilizații”, a mai spus cercetătorul.

De ce nu ne-am descoperit până acum unii pe alții? „Pur și simplu nu am fost capabili să-i detectăm încă și nici ei pe noi pentru că noi emitem unde radio în galaxie doar de vreo 100 de ani și ceea ce am emis noi a străbătut până acum o distanță de „doar” 100 de ani lumină, ceea ce în termeni de distanțe spațiale este extrem de puțin”, a mai spus prof Christopher Conselice.

Savantul crede că aceste civilizații sunt departe de noi, estimând că undele radio emise de pe Pământ vor fi detectate de acestea abia peste mii de ani.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.