Suhoi Superjet 100, un CARNAGIU și alte două incidente GRAVE în doar o lună

  • ACP
  • May 20, 2019, 15:45
  • 1489

Nu a trecut nici o lună de când s-a petrecut îngrozitorul accident de pe aeroportul din Moscova, în care au murit zeci de ocupanți ai avionului care a luat foc după aterizarea forțată și aviația civilă rusă a mai înregistrat încă două incidente grave.

Îndată după catastrofa de la începutul lunii acesteia au ieșit la iveală imensele probleme tehnice ale avionului de călători Suhoi Superjet 100, singurul avion proiectat și produs de industria rusă după 1990, care conta propagandistic ca dovadă a ingeniozității și solidității unui produs rusesc de tehnică înaltă.

Deși firmele care foloseau acest avion înregistrau pierderi din cauza lipsei fiabilității lui, iar pentru specialiști era clar că acesta este o catastrofă tehnică, nu a existat nici o intenție din partea Moscovei de a le retrage, câtă vreme problemele lui nu erau cunoscute în presă.

După catastrofa aviatică de pe 5 mai au fost retrase doar câteva avioane pentru o verificare tehnică mai amănunțită, deși se impuneau măsuri mult mai drastice, pentru a nu avea loc alt dezastru. Nu a durat mult și, la doar câteva zile, un alt Suhoi Superjet 100 a avut probleme tehnice grave, depresurizându-se la altitudinea de croaziera, lucru care a forțat piloții să ducă avionul de urgență la o altitudine de zbor mult mai joasă și să se întoarcă rapid la Moscova, de unde plecase de puțină vreme.

Deși era deja foarte clar că avioanele de tipul SSJ 100 nu mai pot fi lăsate să zboare, fiind foarte periculoase, ministrul rus de la Transporturi, Evgheni Dietrich, a declarat că nu sunt motive pentru a opri avioanele SSJ 100 de la zbor, lucru repetat și de Agenția Federală pentru Transport Aviatic (Rosaviatia), justificarea fiind că nici firmele care îl folosesc nu au cerut asta – mai multe detalii AICI.

 Acum, pe 18 mai, încă un incident grav se adaugă șirului înregistrat de aparatele de zbor SSJ 100: când rula pe pistă pentru a decola de la Ulianovsk spre Moscova, la 55 km/h, sistemul hidraulic al avionului a cedat, lucru care i-a obligat pe piloți să nu mai decoleze. După ce s-a intervenit pentru a se rezolva problema tehnică, toți călătorii acelui zbor au refuzat să mai plece cu acel Suhoi, așa încât au fost transportați la destinație cu un avion care își poate face treaba, cu un Airbus 320 – mai multe detalii AICI. 

Nici acum autoritățile ruse nu au oprit la sol avioanele-catastrofă, dovedind încă o dată, deși nu mai era cazul, cât de mult țin la viețile propriilor compatrioți.