EXCLUSIV DOCUMENT Vela se pregătește să transforme inspectoratele Jandarmeriei în simple ”servicii județene”! Proiectul reorganizării MAI, Despescu și veșnicii generali


EXCLUSIV DOCUMENT Vela se pregătește să transforme inspectoratele Jandarmeriei în simple ”servicii județene”! Proiectul reorganizării MAI, Despescu și veșnicii generali

Podul.ro a intrat în exclusivitate în posesia organigramei proiectului elaborat de ministrul Marcel Vela cu scopul reorganizării și reformei Ministerului Afacerilor Interne (MAI), proiect care are, așa cum veți remarca, o serie de prevederi explozive care vor stârni, suntem convinși, convulsii și tămbălău masiv în sistem.

Reorganizarea pe care Vela e gata să o declanșeze presupune fuzionarea IGPR – Poliția Română cu IGPF – Poliția de Frontieră și IGI – Inspectoratul General pentru Imigrări într-o unică instituție sub denumirea de P.R. – Poliția Română.

Potrivit documentului (pe care îl vom prezenta în integralitate), Jandarmeria Română urmează să primească o lovitură extrem de puternică: nici mai mult, nici mai puțin, Vela își anunță intenția de a desființa inspectoratele județene ale Jandarmeriei, până pe 1 septembrie, acestea urmând a fi transformate în simple ”servicii județene”:

”*JANDARMERIA ROMANA*
- Inspectorat teritorial de jandarmi care va avea in subordine Servicii judetene de jandarmi ( dupa modelul actual al Pol. de front.)
- inspectoratul teritorial va fi condus de un insp. sef cu fct de general de brigada si va fi si ordinator de credite terțial *(actualele grupari mobile se vor transforma in inspectorate teritoriale iar ijj urile in servicii judetene)*”

Totodată, proiectul lui Vela lovește puternic în Institutul de Prevenire și Psihologie (Institutul pentru Cercetarea și Prevenirea Criminalității) și în Centrul de Informare și Relații Publice, sinecuri călduțe și bănoase unde activează – potrivit surselor Podul.rochiar protejații secretarului de stat din MAI, Bogdan Despescu, plagiator prolific.

Așa cum veți observa, cele mai multe permutări se vor opera în cadrul direcțiilor și departamentelor MAI, atât în centru cât și în teritoriu, fiind luate în calcul și o serie de destructurări care-i vor atinge la buzunare, inevitabil, pe puternicii, veșnicii și influenții generali din MAI, cât și pe numeroșii lor protejați. Motiv pentru care scandalul e pe cale să izbucnească.

Vă prezentăm documentul intrat în posesia Podul.ro:

”[6/19, 18:19] 🇷🇴: *REORGANIZAREA MAI*
01.09.2020-01.02.2021
*Fuzionarea I.G.P.R.- Politia Romna cu I.G.P.F.- Politia de Frontiera si I.G.I.- Inspectoratul Genera pentru Imigrari* intr-o singura institutie sub denumirea de P.R.- Politia Romana asa cum exista in toate tarile U.E.;

Caracteristicile operative asemanatoare ale celor trei entitati si necesitatea exploatarii in comun a unei singure baze de date operative, impune, pentru o functionare eficienta a sistemului de ordine si siguranta publica, necesitatea ca acestea sa aiba un management operativ comun.

Organigrama de functionare trebuie conceputa si proiectata pe doi piloni ai activitatilor de baza (daca se adopta forma centralizata de gestionare a resurselor umane, la nivelul ministerului) si anume:

I. Diviziunea Operationala a Politiei Romane cu urmatoarea componenta:
1. – Unitatea Centrala de Informatii cu doua componente;
a). – Biroul national de culegere a informatiilor judiciare:
– sectiunea de coordonare
– sectiunea de gestionare a informatiilor teritoriale
– sectiunea de gestionare a informatiilor la nivel central
– sectiunea operatiuni informative speciale
b). – Unitatea centrala de analiza a informatiilor;
– sectiunea de analiza operationala
– sectiunea de analiza strategica
– sectiunea de monitorizare si sprijin


2. – Directia Politiei Judiciare cu patru structuri;
a). – Serviciul coordonare si sprijin tehnic operativ cu patru componente;
– centrul de cooperare poliţienească internaţională
– cazier judiciar, statistică şi evidenţă operativă
– arme, explozivi şi substanţe periculoase
b). – Brigada de C.C.O.A cu doua sectiuni;
– sectiunea antidog
– sectiunea de combatere a crimei organizate
c). – Serviciul central specializat in combaterea criminalitatii judiciare comise cu violenta cu trei domenii de actiune;
– tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor contra persoanei;
– tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor contra patrimonoului;
– evidenta si proceduri pentru prinderea urmaritilor.
d). – Serviciul central specializat in combaterea criminalitatii economice si informatice cu cinci domenii de actiune;
– tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor referitoare la regimul vamal si la tranzactii intracomunitare;
– tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor privind utilizarea fondurilor publice si a activelor statului;
– tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor specifice sistemelor, bancar, de asigurari si valutar si altor institutii(organizatii) financiare;
– tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor referitoare la spalarea banilor, regimul cazinourilor si casele de amanet;
– tehnici si proceduri pentru combaterea infractiunilor referitoare la
evaziunea fiscala si proprietatea intelectuala.
3. – Directia Politiei de Ordine si Siguranta Publica trebuie sa cuprinda:
a). – Serviciul coordonare si sprijin tehnic operativ;
– cooperare interinstitutionala
– implementare concepte si practici europene
– regim contraventii
b). – Serviciul independent de Ordine Publica cu trei domenii de actiune;
– proceduri pentru mediul urban
– proceduri pentru mediul rural
– sisteme de securitate
c). – Serviciul independent de Politie Rutiera cu trei domenii de actiune;
– coordonarea aplicarii legislatiei rutiere
– sistematizare, stare tehnica si legalitate transporturi
– proceduri insotiri misuni speciale
d). – Serviciul independent de transporturi, navale, aeriene si feroviare;
– coordonarea aplicarii legislatiei in domeniile de transporturi navale, aeriene si feroviare;
– cooperare internationala in cele trei domenii de transport.
4. – Directia Politiei Stiintifice (Institutul Criminalistic) cu patru servicii
in componenta;
a). – Serviciul central de expertize criminalistice;
b). – Serviciul central de identificări judiciare;
c). – Serviciul central de expertize fizico – chimice;
d). – Serviciul central de biocriminalistică;
e).- Serviciul de coordonare sprijin tehnic si control – evaluare la subunitatile teritoriale;
5. – Directia Imigrari cu trei servicii in componenta;
a).- Serviciul coordonare si sprijin tehnic operativ cu patru compartimente;
– comunicatii si informatica
– spatiu schengen, afaceri europene si cooperare internationala
– politici de migratie
– proceduri administrative si judiciare
b). – Serviciul central migratie;
c). – Serviciul central azil si integrare;
6. – Directia Politiei de Frontiera
a). – Unitatea de management a proiectului „Sistem integrat de securitate a frontierei”;
b). – Serviciul supraveghere, control trecere a frontierei si combatere a migratiei ilegale si a infractionalitatii transfronaliere;
c). – Serviciul operativ Porturi Maritime;
d). – Serviciul gestionare grupuri navale;
II. Diviziunea Sprijin Tehnic, Operativ al Politiei Romane cu urmatoarea componenta;
a). – Serviciul afaceri europene, programe cooperare internaţională si traduceri;
b). – Serviciul central de Comunicatii si Informatica;
c). – Serviciul independent Cabinet, Relatii Publice si Probleme Operationale;
d). – Serviciul independent de Control Intern si Contencios;
e). – Serviciul Central pentru Intervenţii şi Acţiuni Speciale.

*JANDARMERIA ROMANA*
- Inspectorat teritorial de jandarmi care va avea in subordine Servicii judetene de jandarmi ( dupa modelul actual al Pol. de front.)
- inspectoratul teritorial va fi condus de un insp. sef cu fct de general de brigada si va fi si ordinator de credite terțial *(actualele grupari mobile se vor transforma in inspectorate teritoriale iar ijj urile in servicii judetene)*

*Logistica la nivelul MAI*

Componentele structurale de asigurare logistica si financiara de la cele patru institutii (I.G.P.R., I.G.P.F. I.G.J.T si O.R.I.) vor fi externalizate in baza unor proceduri similare cu cele expuse in cazul aparatului central al MAI. (Pentru gestionarea resurselor umane se poate adopta varianta Aparatului Central al M.A.I.- Departament, fie acelasi model aplicat la nivelul Politiei Romane).

„INSTITUTUL de PREVENIRE şi PSIHOLOGIE”(Institutul pentru Cercetarea şi Prevenirea Criminalităţii) a fost creat la 01 iunie 1998 (din ratiuni dictate de o anumita conjuctura interna, exces de zel si pentru satisfacerea unor orgolii dar si interese personale) în cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române. Nu are corespondent in tarile din cadrul U.E.. Desi nu desfasoara activitati specifice muncii de politie are structuri corespondente si în teritoriu, la nivelul inspectoratelor judeţene de poliţie.

Daca aceasta institutie s-ar fi specializat in ceea ce pretinde ca are ca obiect de activitate, atunci trebuie externalizata si pentru a capata statut de O.N.G. de utilitate publica, poate si autofinantata pentru ca e posibil ca cei interesati de serviciile sale de spacialitate, sa caute atragerea lor daca sunt valoroase.

– Unitatile teritoriale de politie inclusiv cele de frontiera, jandarmerie vor fi restructurate si configurate tinand cont de aceeasi algoritmi sau ratiuni utilizate la alcatuirea organigramei aparatului central al MAI. Situatia operativa gestionata de Politiile municipale resedinta de judet din cadrul IPJ-urilor trebuie preluata de catre compartimentele corespondente care functioneaza in interiorul structurilor judetene existente. S.J.P.F-urile trebuie transformate in servicii si incorporate in organigramele I.P.J-urilor pe raza caruia isi are competenta teritoriala.

– Avand in vedere necesitatea controlului judiciar asupra procesului de investigare a infractionalitatii se impune ca activitatile specifice referitoare la cazierul judiciar sa fie gestionate de catre Ministerul Justitiei ca si administrarea aresturilor aflate in prezent in responsabilitatea Politiei Romane”.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.