Dezastrul din TIR-ul COVID. Trailerele morții sunt produse de o firmă din Turcia, România fiind singurul client european. Mentenanța instalației de oxigen din autospeciala de la „Victor Babeș” este asigurată de familia unui politician corupt


Dezastrul din TIR-ul COVID. Trailerele morții sunt produse de o firmă din Turcia, România fiind singurul client european. Mentenanța instalației de oxigen din autospeciala de la „Victor Babeș” este asigurată de familia unui politician corupt

România pare să fie cel mai serios client al companiei turcești Optima Technic, cel puțin în materie de trailere de terapie intensivă, pentru că firma produce și bucătării, grădinițe sau școli mobile. Siteul firmei care a livrat „TIR-ul COVID”, în care au murit trei oameni, luni, în curtea Spitalului Victor Babeș din București, este înțesat cu poze ale SMURD, aparent singurul deținător european de TIR-uri ATI turcești, majoritatea țărilor preferând spitale modulare pentru că sunt mult mai sigure. Secretarul de stat Raed Arafat și președintele Klaus Iohannis sunt figurile dominante ale imaginilor pe care le puteți consulta AICI și AICI. Libertatea scrie că, în afară de România, singurele țări din lume care ar fi achiziționat astfel de unități mobile sunt Ucraina, Mauritania, Kârgâzstan și Libia. 

Întreaga afacere, la care este mufată și familia unui politician corupt, are un miros puternic de parandărăt.

România deține, în acest moment, cinci astfel de unități mobile de Terapie Intensivă - patru donate Inspectoratului pentru Situații de Urgență, aflat în subordinea Departamentului pentru Situații de Urgență (condus de Raed Arafat), după o campanie umanitară a Fundației SMURD și a Fundației Mereu Aproape, și una la Spitalul Județean Suceava, pentru care s-a organizat separat o strângere de fonduri. 

Unele dintre ele s-au stricat la scurt timp după ce au ajuns în țară și au avut nevoie de reparații încă din primele luni, relata Hotnews după incidentul cu fum de la Institutul Marius Nasta, de la sfârșitul lunii februarie, care a provocat și apariția gălăgioasă a urlătoarei Diana Șoșoacă în curtea spitalului manageriat de Beatrice Mahler.  

Prețul de achiziție al unui TIR ATI a fost de 264.930 de dolari, potrivit unui comunicat din aprilie 2020 al Departamentului pentru Situații de Urgență.   

Podul a scris deja AICI pe larg despre problemele întâmpinate de unitățile mobile și despre faptul că acestea nu sunt recomandate a se folosi pe termen lung. 

Întrebat luni noapte, în timpul conferinței de presă, dacă se simte responsabil pentru această tragedie, șeful DSU, Raed Arafat, e replicat: "Altă întrebare". Secretarul de stat a continuat să apere calitatea TIR-urilor susținând că acestea sunt perfect funcționale, în garanție și verificate o dată la 2-3 luni, iar prin ele ar fi trecut 600-700 pacienți până acum. 

În aprilie 2020, când România se afla în stare de urgență, Raed Arafat îi explica activistului Cristian Dide, într-o adresă oficială, că Fundația pentru SMURD, cu sprijinul LIDL, a achiziționat prima secție mobilă de terapie intensivă din țară care va putea prelua pacienți COVID în stare critică, urmând ca aceasta să intre în dotarea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. Secretarul de stat mai preciza că „autospeciala” este modernă, la standarde înalte.  Vezi document SKMBT_C22020051316180 (1).pdf

 

Firma care asigura mentenanța instalației de oxigen din tirul ATI de la spitalul Victor Babeș este Medist SRL, compania deținută de fosta soție și fiul fostului ministru PNL al Finanțelor, Sebastian Vlădescu, au declarat pentru G4media.ro surse din anchetă. Contractul de mentenanță ar fi încheiat între Medist SRL și Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU). 

Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, Medist SRL este deținută de Ionel Manole, Mihaela-Elena Manole, Carmen Vlădescu (63 de ani), Sebastian-Alexandru Vlădescu (34 de ani), Gheorghe Florin Coica, Cristian Ioana Crăciun și Cristina Gabriela Anghel. Administrator este Gheorghe Florin Coica. 

Carmen Vlădescu este fosta soție a ex-ministrului PNL al Finanțelor, Gheorghe Theodor Sebastian Vlădescu, iar Sebastian-Alexandru este fiul lor. 

Fostul ministru Sebastian Vlădescu este trimis în judecată de DNA pentru luare de mită și trafic de influență în dosarul privind reabilitarea căii ferate București-Constanța. Fostul ministru de Finanțe Sebastian Vlădescu este acuzat că ar fi primit mită peste 3,3 de euro ca să asigure finanțare pentru reabilitarea căii ferate. 

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.