Sondaj: Procentul covârșitor al americanilor care consideră acceptabilă cumpărarea produselor SH. Factorii ce au determinat schimbarea comportamentului consumatorilor din SUA


  • ACP
  • May 19, 2022 17:19
  • 1032
Sondaj: Procentul covârșitor al americanilor care consideră acceptabilă cumpărarea produselor SH. Factorii ce au determinat schimbarea comportamentului consumatorilor din SUA

Un sondaj publicat săptămână aceasta în Statele Unite arată un fapt absolut surprinzător - cumpărarea produselor folosite a devenit perfect acceptabilă pentru 93% dintre americani. 

Peste 3500 de adulți au fost chestionați de către ThredUP, o platforma de vânzare a produselor second hand, iar rezultatele sondajului arată faptul că cei tineri, dar nu numai ei, sunt din ce în ce mai conștienți de obiceiurile de consum și că aproape 2 din 3 americani cred că obiceiurile lor individuale de cumpărare au un impact semnificativ asupra planetei, 82% dintre respondenți spunând chiar că simt o emoție pozitivă atunci când cumpără produse second hand. De asemenea, 74% dintre respondenții sondajului au spus că îmbrăcămintea folosită este mult mai acceptabilă acum din punct de vedere social decât era în urmă cu cinci ani. Mulți consumatori au indicat că își permit numai la second hand mărcile superioare, iar companiile cu renume precum Oscar de la Renta și Levi’s folosesc acest trend pentru a-și revinde propriile produse și a-și adăuga astfel un alt flux de venituri.

Numai că dincolo de toată narativa de marketing, sondajul arată foarte clar și faptul că principalul motiv pentru care americanii cumpără produse second-hand față de cele noi - pentru toate grupele de vârstă – este grija pentru economisirea banilor, chiar dacă cei din generația Z consideră că un motiv secundar ar fi și sustenabilitatea, grija pentru planetă. Creșterea necontrolată a prețurilor, spectrul unei crize economice gigantice ce pare că stă să izbucnească, imprevizibilitatea politicilor economice a administrației Biden au făcut ca grija pentru ziua de mâine să schimbe radical obiceiurile de cumpărare ale celor care trăiesc în cea mai bogată țară din lume. (sursa: AICI)

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.