Sondaj INSCOP. Urlătoarea rusofilă Diana Şoşoacă este mai celebră, în România, decât putinistul George Simion


Sondaj INSCOP. Urlătoarea rusofilă Diana Şoşoacă este mai celebră, în România, decât putinistul George Simion

Preşedintele Klaus Iohannis este politicianul cu cea mai mare notorietate în rândul românilor, urmat de Gabriela Firea, iar pe locul al treilea se află Diana Şoşoacă, înaintea lui Mircea Geoană, Marcel Ciolacu, Nicolae Ciucă, George Simion şi Laura Codruţa Kovesi, relevă datele unui sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro.

Notorietatea Dianei Şoşoacă arată capacitatea de viralizare a mesajelor ultra-radicale, el precizând însă că o notorietate ridicată nu înseamnă automat şi un nivel de încredere mare, pecizează directorului INSCOP Research Remus Ştefureac.

Klaus Iohannis este politicianul cu cea mai mare notorietate dintre numele testate, 99.2% dintre respondenţi declarând că au auzit de el. 

Şeful statului este urmat de Gabriela Firea cu o notorietate de 94%, Diana Şoşoacă cu 93.5%, Mircea Geoană cu 93.3% şi Marcel Ciolacu cu 92.5%.

87.7% dintre cei intervievaţi spun că au auzit de liderul liberal Nicolae Ciucă, 84.9% de liderul AUR George Simion şi 80.7% de fosta şefă a DNA Laura Codruţa Kovesi. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu beneficiază de o notorietate de 72.9%, în timp ce Ministrul Afacerilor Interne Cătălin Predoiu de 55.7%.

Mai puţin de jumătate dintre respondenţi (41.1%) declară că au auzit de Elena Lasconi la momentul culegerii datelor, respectiv înaintea scandalului provocat de afirmaţia sa privind votul la referendumul privind familia tradiţională.

„Notorietatea liderilor politici este primul indicator relevant pentru evaluarea capacităţii unui lider politic de a candida în alegeri. Clasarea preşedintelui Klaus Iohannis pe primul loc, cu 99% dintre respondenţi care declară că au auzit de preşedintele României nu este o surpriză. Nici plasarea pe locul doi a Gabrielei Firea, fostul primar general şi o personalitate activă în spaţiul public în ultimii douăzeci şi cinci de ani nu surprinde. Pe de altă parte, faptul că 93.5% dintre respondeţi declară că au auzit de Diana Şoşoacă arată capacitatea de viralizare a mesajelor ultra-radicale. O notorietate ridicată nu înseamnă însă automat şi un nivel de încredere mare. Pe de altă parte, o norietate medie sau mică, dincolo de dezavantajul implicit, oferă şi oportunitatea construirii favorabilităţii pe termen lung”, afirmă Remus Stefureac, director INSCOP Research. Mai multe detalii AICI

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.