Televiziunile de propagandă și dezinformare, îndopate cu bani de George Simion și Nicușor Dan. Liderul AUR a plătit către Realitatea trei milioane de euro. Nicușor Dan i-a băgat în buzunar lui Sebastian Ghiță 900.000 de euro, iar lui Dan Voiculescu peste 500.000 de euro


Televiziunile de propagandă și dezinformare, îndopate cu bani de George Simion și Nicușor Dan. Liderul AUR a plătit către Realitatea trei milioane de euro. Nicușor Dan i-a băgat în buzunar lui Sebastian Ghiță 900.000 de euro, iar lui Dan Voiculescu peste 500.000 de euro

Publicația Snoop arată că, potrivit datelor furnizate către Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) până miercuri, 21 mai 2025, George Simion, candidatul AUR la prezidențiale, a cheltuit, în turul al doilea, suma de 27,9 milioane de lei.   

Realitatea PLUS a încasat cea mai mare sumă pentru promovarea pe televiziuni, 15,05 milioane de lei (3 milioane de euro), banii find primiți prin intermediul DBV Media House, o firmă controlată de familia Păcuraru. PODUL a scris AICI despre implicarea  DBV Media House în controlul falimentului Realitatea Media SA, acea firmă cu datorii uriașe la bugetul de stat. 

În informațiile furnizate de AEP apare și firma DGI Multimedia Design, firma de casă a AUR pentru contractele online. Prin intermediul ei, s-au plătit 3,2 milioane de lei pentru promovarea lui George Simion. 

Hirschkorn Verlag und Media SRL, care aparține lui Claudiu Catargiu, a fost folosită pentru publicitatea politică online și a încasat 350.000 de lei. 

Președintele ales Nicușor Dan a folosit în campania sa aproape 10 milioane de lei (circa 1,9 mil. euro), pentru promovarea la televiziuni în turul al doilea al alegerilor prezidențiale. 

Postul RTV, televiziunea controlată de Sebastian Ghiță, a primit pentru difuzarea materialelor de publicitate politică pentru Nicușor Dan peste 4,6 milioane de lei (900 de mii de euro). 

Tot pentru turul al doilea, Antena 3 CNN a încasat 2,1 milioane de lei de la candidatul independent, adică în jur de 400.000 de euro. La aceștia se adaugă o altă sută de mii de euro primită de cealaltă televiziune a familiei lui Dan Voiculescu – Antena 1. Deci un total de circa jumătate de milion de euro. 

Pe locul trei se regăsește, în datele raportate la Autoritatea Electorală Permanentă și consultate de Snoop, B1 TV cu 1,26 milioane de lei (250.000 de euro).  

Campus Media TV SRL (Digi24) a avut contracte în valoare de aproape 950 de mii de lei – 190.000 de euro. 

Cea mai mare parte a sumelor din campanie urmează să fie rambursată de la bugetul de stat, în termen de 90 de zile și după verificarea AEP-ului, mai arată Snoop. Informație complete despre cheltuielile de campanie ale celor doi candidați le puteți citi AICI.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.