Pentru mii de elevi din Harkiv, anul școlar a debutat la metrou. Autoritățile ucrainene anunță extinderea rețelei de școli subterane


  • ACP
  • Sep 1, 2025 19:45
  • 494
Pentru mii de elevi din Harkiv, anul școlar a debutat la metrou. Autoritățile ucrainene anunță extinderea rețelei de școli subterane

Aproximativ 17.000 de elevi din Harkiv vor putea participa la cursuri odată cu începerea noului an școlar, în cadrul școlilor subterane, 7 la număr, situate în stații de metrou și în adăposturi antiaeriene certificate drept instituții de învățământ. Harkiv a fost primul oraș ucrainean unde, sub amenințarea bombardamentelor ruse, a fost creat un mediu de învățare sigur și inovator prin transformarea stațiilor de metrou în săli de clasă.  

Una din noile școli subterane a fost deja deschisă în cartierul Saltivka de Nord, unde copiii încep sezonul școlar în condiții de război.

Primarul Harkivului, Ihor Terekhov, a vorbit pentru presa ucraineană despre planurile pentru noul an școlar.  

"Anticipăm că va fi deschisă o școală în fiecare district din Harkiv. Acest lucru contează foarte mult pentru noi, mai ales în Saltivka de Nord. Avem copiii de aici, dar vin și copii din cartierul Jukovsky, pentru că nici acolo nu au unde să învețe", a afirmat Terekhov.

Potrivit acestuia, începând cu 1 ianuarie 2026 se planifică lansarea a încă trei școli subterane, a căror construcție și pregătire a infrastructurii relevante sunt în prezent în desfășurare. 

Ca parte a programului de construire a acestor școli se planifică, de asemenea, valorificarea avantajelor infrastructurii orașului: adăposturile din instituțiile de învățământ vor fi certificate, iar procesul educațional va fi adaptat astfel încât lecțiile offline să aibă loc chiar și în timpul alarmelor de atac. 

Potrivit autorităților municipale, numărul elevilor pentru care vor deveni disponibile cursuri offline va ajunge la aproximativ 17.000, inclusiv în Saltivka de Nord și în zonele cu acces limitat la instituțiile de învățământ tradiționale.  

Una dintre profesoarele acestor școli, Natalia Linnik, a explicat ce înseamnă pentru elevi prima lecție din adăpost din acest an, care a avut deja loc.

"Cel mai important fapt pentru ei a fost să se vadă. (...) Învățarea online este o învățare pe jumătate moartă, în opinia mea. Comunicarea în direct dă posibilitatea de a se atinge reciproc, de a da mâna prieteniei. Acest tip de învățare în circumstanțele noastre este cea mai bună cale de ieșire. Faptul că suntem cu toții adunați într-o cameră separată, că nu auzim dacă sună alarmele aeriene, că nu suntem atenți dacă trebuie să fugim la adăpost, dacă trebuie să ne ascundem, cum spun copiii, este extraordinar", a spus profesoara. (sursa: AICI)



„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.