”Cotidianul” fostului colaborator securist Cornel Nistorescu revarsă cea mai mizerabilă propagandă rusă! Atacuri și minciuni la adresa SUA, principalul partener strategic al României

”Cotidianul” fostului colaborator securist Cornel Nistorescu revarsă cea mai mizerabilă propagandă rusă! Atacuri și minciuni la adresa SUA, principalul partener strategic al României

Ziarul Cotidianul – transformat într-un  siteuleț pestilențial, de ani de zile, sub conducerea dubiosului Cornel Nistorescu, fost colaborator al Securității (via DIE) – se dedă celei mai mizerabile propagande putiniste și insistă cu virulență și limbaj colorat, fără nici cea mai măruntă probă, că în baza militară americană de la Kogălniceanu ar funcționa ”un adevărat bordel”.

Pentru neofiți, precizăm că individul care se pretează să semneze ”articolul” este chiar fostul pușcăriaș și fierar-betonist Ion Spânu – editorialist Cotidianul prezentat drept ”investigator” pe la oficinele Antena 3 și România TV.

”Documentele” invocate acum cu tam-tam caraghios reprezintă, în realitate, o simplă plângere la DIICOT Constanța a unei traducătoare (fostă angajată a bazei de la Kogălniceanu) ale cărei susțineri nu sunt însoțite și de probe care să demonstreze gravele acuzații revărsate cu nemiluita de Cotidianul. Nimic din ceea ce acuză Spânu și nimic din cele susținute de traducătoare nu poate justifica acuzațiile Cotidianul, care le și exagerează de o manieră vizibilă și de pe Lună: ”România este pe primul loc nu numai la livrarea de fete pentru reţelele de trafic de persoane din UE, ci şi la traficul de femei pentru militarii NATO, aşa cum s-a întîmplat în Kosovo, Kuweit sau Bosnia şi Herţegovina!”

CITEȘTE și Mizerabila DIVERSIUNE putinistă ”Caracal-Deveselu”. De la Cristoiu și Tolontan, la afaceristul apropiat de PSD care a încercat să MITUIASCĂ un ofițer american de la Kogălniceanu

De notat că numitul Spânu a fost invitat deseori la Antena 3 și la România TV, de-a lungul scandalurilor generate de înfiorătoarele crime de la Caracal, de fiecare dată fostul pușcăriaș insistând, fără să clipească, fără a prezenta probe și fără a fi oprit de moderatori, că soldați americani de la baza Deveselu s-ar fi aflat în spatele ororilor de la Caracal – mai multe detalii AICI.

Desigur, această manipulare ordinară a fost susținută cu vehemență de Sputnik.md și de celelalte platforme propagandistice putiniste.

Pentru a vă face o idee generală despre cât de ”jurnalistic” este demersul Cotidianul, iată ce dezvăluri publica Hotnews despre numitul Ion Spânu, încă din 2007:

Desi vrea sa para un mare jurnalist - fiind ajutat, ce-i drept, si de naivitatea lui Sorin Rosca Stanescu, care ii tot da apa la moara permitandu-i sa publice tot soiul de baliverne - Ion Spanu a devenit cunoscut in lumea presei locale, dar nu pentru vreun mare merit gazetaresc sau literar, ci pentru ca de oriunde ar fi lucrat a iesit pe usa din dos, eventual cu tot cu bunurile mobile ale ziarelor ori televiziunilor cu pricina.

Ca fierar-betonist, meseria sa din vremea lui Ceausescu, a furat si a facut puscarie. A facut puscarie si a doua oara, tot in anii de dinainte de revolutie si tot pentru furt, nicidecum pentru ca „ar fi fost victima unei inscenari de viol“ asa cum povesteste cui are timp sa-l asculte.

Fostul puradel din Fata Luncii bagase mana in depozitul unitatii militare unde era plutonier. Asa ca, inainte de a deveni ziarist, Spanu a fost un destoinic recidivist. Cum a reusit sa intre in presa nu este foarte greu de ghicit.

Dupa revolutie, crearea unui mare numar de publicatii, izvorata din nevoia acuta de informatie a romanilor tinuti atata timp in intuneric, a atras dupa sine angajarea pe post de jurnalisti a tot felul de ageamii.

Muntele de tupeu si prietenia cu cativa oameni mai cititi l-au ajutat pe fostul puscarias sa intre in randurile ziaristilor, cu atat mai mult cu cat la injurat si santajat devenise expert. Probabil, in anii de detentie! Mitomania pe care Spanu a propasit-o in presa ar putea avea originea intr-o alta ocupatie a lui de dinainte de ’89.

Daca este sa ne luam dupa afirmatiile facute de Adrian Voinea in „Gazeta de Sud“, protejatul lui Rosca Stanescu a fost unul din informatorii Securitatii. Spanu n-a raspuns niciodata acestei acuzatii si nici nu si-a cerut dosarul de la CNSAS. O s-o facem noi, in curand.

Impreuna cu un alt ziarist craiovean, si el infractor de drept comun, i-a creat un prejudiciu financiar chiar si lui Petre Mihai Bacanu, care l-a iertat, dar, cu siguranta, nu a uitat cum a fost smecherit, prin anii 2000, de Ion Spanu. Au urmat cateva alte cotidiane locale, unde s-a evidentiat prin faptul ca a mancat - el stie cum - sute de milioane de lei.

Momentul de apogeu al carierei sale de escroc s-a petrecut insa la Editie Speciala, unde Spanu, potrivit patronului ziarului, a fugit cu banii stransi in urma unei campanii de ajutorarea a unei fetite nevazatoare. Si, ca si cum toate astea n-ar fi fost de ajuns, Ion Spanu a lasat gol pusca si fostul sediu OTV de la Craiova, de langa benzinaria Consul.

Cum a reusit sa faca acest lucru? Simplu: dupa ce a fost finantat de omul de afaceri craiovean Tudor Matusa pentru a pune pe roate „visul vietii sale“ - si anume un post de televiziune regional, clona a OTV-ului Bucuresti - Spanu a lasat totul balta, dar numai dupa ce a amanetat toata aparatura, in valoare de aproape un miliard de lei.

Operatiunea a fost regizata de ziarist impreuna cu fosta sa secretara, Madalina Rosu, cea ale carei semnaturi apar pe toate chitantele de la amanetul Klaos din Craiovita Noua si Patria. Desi a fost inselat in mod grosolan, Matusa nu numai ca n-a depus nicio plangere penala impotriva lui Spanu, dar a si refuzat sa comenteze acest „incident“.

Semn ca patentatul santajist l-o avea cu ceva la mana pe marcantul membru al PRM... Asa cum l-a avut in mana, luni de zile, pe afaceristul Mihai Anghel, controversatul patron al Cerealcom. Pentru a-i nu-i face public un dosar penal greu, Anghel a cotizat cate o suta de milioane de lei in buzunarul lui Ion Spanu.

In fiecare saptamana! Acum, in ciuda „popularitatii“ castigate in urma publicarii, in Ziua, a articolului „Liicheanu“, Ion Spanu risca un proces cu adevaratul OTV, cel de la Bucuresti.

Dat afara, de multe luni, de la DDTV (deoarece le cerea invitatilor din emisiunea sa intre 1.000 si 10.000 de euro pentru spatiul de emisie, contrar politicii financiare a postului respectiv), Spanu baga in sperieti oamenii de afaceri din Craiova, carora, dupa ce le baga sub nas o legitimatie falsa de la OTV, ii ameninta ca, daca nu-i dau bani, o sa dea in vileag, intr-o serie de anchete jurnalistice, diverse fapte ale acestora, reale sau imaginare. Aventura „maestrului“ a ajuns la urechile lui Dan Diaconescu. Care, de aceasta data, pare decis sa nu-l mai ierte, asa cum a facut-o anii trecuti, cand acelasi Spanu a folosit sigla OTV fara a avea vreun contract in acest sens, ori fara sa ceara macar acordul sefului de la Oglinda Television.

Scandalul declansat de publicarea articolului lui Ion Spanu, un ilustru necunoscut in elita intelectualilor romani (articol in care il acuza pe Gabriel Liiceanu de plagiat), este departe de a se stinge.

Si asta datorita faptului ca Spanu insusi a copiat cuvant cu cuvant articolul in cauza din materialul pe care un profesor craiovean i-l inmanase personal, pentru a-l preda redactiei „Ziua“.

La randul sau, profesorul respectiv, Constantin Barbu, recunoaste ca „a vrut sa se razbune pe Liiceanu, deoarece, cu multi ani in urma, omul de cultura ii reprosase lui Barbu ca folosise multe dintre operele lui Cioran, pe care le copiase cuvant cu cuvant“.

Cu alte cuvinte, cel care-l acuza pe Gabriel Liiceanu, prin vocea lui Spanu, de plagiat, este, la randul sau, un plagiator al lui Emil Cioran. In urma cu ceva timp, de otrava caracterului marunt al lui Spanu, n-a scapat nici Radu Sorescu, scriitor si nepot al lui Marin Sorescu.

Dupa ce au fost prieteni multa vreme, Spanu si-a adus aminte de trecutul fostului sau amic, si a lansat o asa-zisa ancheta, „dezvaluind“ cum Sorescu a participat, „cand era la liceu, la un viol in grup, apoi a ras-o in cap pe colega violata“.

Radu Berceanu a fost si el atins de pana „inspirata“ a „filozofului“ din Fata Luncii, Spanu declarand ca fostul ministru al transporturilor „e analfabet“.

Greu de crezut: dintre Spanu si Berceanu, fostul ministru e singurul care a absolvit o institutie de invatamant superior! In toamna anului trecut, Ion Spanu era chemat la IPJ Dolj, nu ca sa faca vreun reportaj, ci ca sa dea cu subsemnatul. Asta in urma denuntului facut de o reputata doctorita, care il acuza de santaj.

Impreuna cu acelasi „boem“ Constantin Barbu, a pus la cale un intreg plan de santajare a femeii, plan care era cat pe aici sa aiba si victime colaterale. Cei doi au facut rost de numarul de telefon al victimei iar Barbu i-a spus acesteia ca „poseda“ un material compromitator despre ea.

Evident ca profesorul nu si-a dat numele, ci s-a recomandat a fi un alt ziarist craiovean. Urmatoarea miscare a fost aceea ca Spanu a dat buzna peste medic, cu o legitimatie falsa pe care scria OTV, si i-a promis acesteia ca nu va face nicio ancheta jurnalistica despre ea, daca ii da, pe loc, o anumita suma de bani (cu multe, multe zerouri).

Femeia a anuntat politia, dar si postul bucurestean de televiziune Oglinda Television, unde a reclamat fapta lui Ion Spanu. De aici i s-a comunicat ca Spanu nu mai lucra la OTV de luni bune, el avand, mai demult si pentru foarte scurt timp, o emisiune doar la DDTV. Conducerea OTV a dat apoi un anunt public in care craiovenii erau atentionati sa nu se lase pacaliti de Ion Spanu.