Incursiune în CLANUL Iorgulescu. Vicențiu, fratele lui Gino, martor din întâmplare sau de nevoie la două accidente celebre? Unchiul beizadelei Mario ar fi ajuns primul la Volvo-ul în care a murit Dumitru Tinu


Incursiune în CLANUL Iorgulescu. Vicențiu, fratele lui Gino, martor din întâmplare sau de nevoie la două accidente celebre? Unchiul beizadelei Mario ar fi ajuns primul la Volvo-ul în care a murit Dumitru Tinu

Paparazzii au surprins mai multe imagini cu Gino Iorgulescu care și-ar fi stabilit un fel de „centru de comandă” la restaurantul său din Herestrău, sperând probabil că este un loc ferit și că poate rumega în liniște nenorocirea produsă de fiul său, Mario, 24 de ani, autorul unui teribil accident rutier soldat cu moartea unui alt șofer. Nedormit, neras și puhav, președintele LPF a venit în compania fratelui său Vicențiu Iorgulescu, și el o figură binecunoscută în lumea fotbalului. Cu ani în urmă, cei doi frați au colaborat la clubul FC Național unde Gino era președinte, iar Vicențiu director sportiv. Slobod la gură, fire aprigă și iute la mânie, Vicențiu l-a scos din pepeni până și pe fratele mai mare care l-a sancționat de mai multe ori, reununțând apoi să-l mai apere în fața Consiliului de Administrație al clubului care a decis eliberarea sa din funcție pentru abateri disciplinare grave. Dar nu ăsta e cel mai interesant aspect al vieții și trecutului lui Vicențiu Iorgulescu. El a fost martor cheie la două accidente rutiere celebre.

Unul dintre acestea s-a produs în 1991 și a i-a avut ca protagoniști pe Răzvan Lucescu și soția acestuia însărcinată în cinci luni, în timp ce se întoarceau pe DN1, la București de la Snagov, unde petrecuseră la ziua de naștere a lui Vicențiu Iorgulescu.

Accidentul s-a soldat cu moartea unei tinere. Tatăl victimei s-a luptat ani de zile să demonstreze opiniei publice și autorităților că la volan s-a aflat Răzvan Lucescu, și nu soția acestuia care ar fi acceptat să facă schimb de locuri ca să-și protejeze partenerul băut. 

"Am deschis proces, m-am judecat doi ani de zile şi n-am rezolvat nimic. Când mergeam la Poliţia Capitalei, mi-a spus căpitanul care a încheiat dosarul: "Nea Miule, nu mai umbla, că n-o scoţi la capăt cu ăştia. Au relaţii mari". Şi aşa a fost.

Da, domne, s-a aranjat, s-a muşamalizat toată treaba. Răzvan m-a chemat o dată la poliţie. S-a dus la secţie în lipsa mea, m-a chemat acolo şi a vrut să-mi dea "material". A vrut să-mi dea nişte "material" ca să-i fac obiceiurile fetei, tot ce trebuie, dar eu am refuzat. Nu dau viaţa copilului pentru bani. N-am vrut să primesc un leu", a povestit Lincu Miu, tatăl victimei, pentru Evz.

Unul dintrei cei mai vocali apărători ai lui Răzvan Lucescu a fost chiar gazda petrecerii, Vicențiu Iorgulescum care a ținut să-l contrazică public pe tatăl tinerei ucise, printr-o declarație dată pentru gsp.ro: "Se întâmpla pe 16 septembrie 1991. Răzvan, soţia sa, Ana Maria, şi încă vreo cîţiva apropiaţi fuseseră la mine acasă, unde am sărbătorit ziua mea de naştere. Dimineaţă, când au plecat, Ana s-a suit la volan. Îi înţeleg durerea domnului Miu, dar nu este adevărat ce spune. Din ce-mi aduc eu aminte, tânăra traversase jumătate de stradă şi s-a oprit pe axul drumului. Iar în momentul în care maşina lui Răzvan era la câţiva metri, ea a făcut doi paşi în spate, speriată de un autoturism care vedea din Bucureşti. Cine este şofer înţelege foarte bine ce spun şi sigur s-a confruntat cu astfel de situaţii".

La distanță de 12 ani de această tragedie, tot pe DN1, se producea un alt accident grav, cel care a dus la moartea bizară a directorului cotidianului Adevărul de la acea vreme, Dumitru Tinu. În presa vremii, având în vedere o serie de ciudățenii ale acestui accident, s-a vorbit chiar despre o crimă petrecută în altă locație. Dar și aici apare același Vicențiu care spulberă această ipoteză spunând că a fost martor ocular și prima persoană care a ajuns lângă mașina lui Dumitru Tinu, un Volvo, autoturism recunosct la nivel mondial pentru robustețea caroseriei.

Iată de declara Vicențiu Iorgulescu, pentru Adevărul, la câteva zile după producerea accidentului:

În față mea, la vreo sută de metri mașînă în care se află domnul Ținu a depășit utilajele de deszăpezire, după care a luat o traiectorie ciudată, mi-a tăiat față și s-a oprit în șanț. Nu cred că a derapat, pentru că pe drum era zăpadă și gheață și dacă derapa se învârtea mașină. Mai degrabă cred că a adormit pentru că am văzut că dintr-o dată a luat-o la stânga și s-a oprit în șanț. Â

Î: - Am înțeles că în față dumneavoastră era o Dacie al cărei șofer a spus că mașînă domnului Ținu a depășit cele două utilaje de deszăpezire, după care a derapat și a cotit spre șanț. Dumneavoastră ați văzut așa ceva?

Vicențiu: - Nu, nu, nu. Nu era nici o mașînă în față mea, absolut nimeni. Era în spatele meu o Dacie, în spatele domnului Ținu o altă Dacie, dar în față mea nu era nimeni. Iar lucrurile s-au întâmplat cum v-am spus eu.

Î: - După ce ați văzut accidentul, ce ați făcut?

- Eu am fost primul care a oprit și m-am dus să văd ce s-a întâmplat. Am fost surprins să-l văd sub mașină și, sincer să fiu, nici acum nu-mi dau seama cum de a putut să ajungă dansul sub mașină, de fapt sub colțul de la capotă. Când am ajuns lângă dansul, era cu față in sus, cu capul in dreptul porbagajului, cu piciorul stâng sub mașină, dar fără că mașină să se sprijine pe el. În schimb, partea de sus a capotei îi apasă pieptul. Eu cred că după accident a fost aruncat pe locurile din spate și a coborât pe ușa din spate, după care mașină a căzut pe el. De altfel, o gheață a dansului rămăsese in mașină, pe locurile din spate.

Î: - Care a fost primul lucru pe care l-ați făcut când ați ajuns lângă mașină?

- Domnul Ținu trăia și cred că a mai trăit vreo 20 de minute. Respiră, așa că am împins mașină, l-am scos de sub ea și l-am lăsat întins lângă. I-am spus soției mele să sune la salvare, a sunat de două ori, dar salvarea a ajuns după vreo 30 de minute. La zece minute de la accident au venit și polițiștii. Când am văzut că salvarea nu mai vine, am vrut să-l ridicăm și să-l pun la mine in mașină, dar ei au zis să nu-l mișcăm pentru că este destul de grav accidentat. Și cu salvarea am avut mult de furcă, pentru că o întrebau pe nevasta-mea cine e, cum o cheamă, dacă e adevărat sau nu.

Î: - După ce l-ați scos de sub mașină, v-a spus ceva domnul Ținu? A încercat să va vorbească?

- Nu mi-a spus absolut nimic. Nu vorbea. Sincer să fiu, nici nu l-am recunoscut și nu l-a recunoscut nimeni pentru că era plin de sânge. Eu am vrut să dau telefon la poliție să verific numărul, dar mi-am dat seama că este 1 ianuarie și că nu este nimeni la poliție. A murit sub ochii mei, dar nici nu mi-am dat seama când, pentru că respiră foarte încet, abia se vedea. Când a venit salvarea, eu chiar le-am spus "Trăiește, trăiește", dar ei au zis că murise de câteva minute. Nici nu i-au mai făcut resuscitare, probabil că și-au dat seama că era tardiv. Îi cursese sânge pe urechi, pe nas și încă am in minte imaginea lui. Se uită la mine cu ochii mari deschiși și parcă vroia să-mi spună ceva.

Î: - Polițiștii care au venit la locul accidentului ce explicăție v-au oferit?

 - Nici ei nu-și puteau explica și au presupus același lucru: probabil că a coborât din mașină, după care mașină s-a dezechilibrat și a căzut peste dansul. Geamul din spate era spart, dar nu cred că l-a aruncat pe acolo. Dacă s-ar fi întâmplat așa ceva, ar fi trebuit să-l arunce in spate, or, dansul era sub mașină. Oricum, mașină nu avea mai nimic și, dacă purta centură cu siguranță, scapă. Cel mult, se lovea cu capul de parbriz, dar ar fi trăit.

Condițiile în care a murit Dumitru Tinu au ridicat multe semne de întrebare și au fost dezbătute ani de zile de presă care a vehiculat mai multe teorii, printre care și cea a crimei. Toată presa a evidențiat nenumăratele neconcordanțe care au apărut în acest caz. Andrei Tinu, fiul lui Dumitru Tinu din afara căsătoriei, împreună cu rude ale ziaristului au considerat bizar că asupra sa nu s-au găsit "telefonul mobil, cărțile de credit, cheile și actele de identitate". În plus, Tinu era îmbrăcat cu un pulover cu trei numere mai mare. Ancheta susține că mașina, de tip Volvo, a ieșit de pe șosea, a derapat într-un șanț și s-a lovit de un copăcel. Tinu ar fi încercat să iasă, dar a făcut comoție cerebrală și a fost călcat de propria mașină. Raportul medico-legal a arătat că Tinu s-a lovit de interiorul autoturismului. La câteva zile, Cristian Tudor Popescu, pe atunci redactor-șef al ziarului Adevărul, a declarat, la BBC, că în borseta lui Tinu s-ar fi găsit un bon de casă, din care rezultă că acesta ar fi alimentat mașina la ora 7.20, la Băneasa. Dumitru Tinu a murit la ora 9.43, la Românești. Drumul dintre cele două localități se parcurge în mod normal în aproximativ o jumătate de oră, și de aici a rezultat un alt semn de întrebare. Ce a făcut Tinu timp de două ore, în condițiile în care rezervorul mașinii era aproape plin? Evenimentul Zilei a scris că "Niciunul din sistemele de siguranță ale mașinii, cum ar fi air-bag-urile, nu s-a activat. În plus, la locul tragediei au fost găsite urme de vopsea albastră, cu toate că mașina lui Tinu era verde, lucru care duce la ideea că a fost izbit din spate. La autopsie, în corpul lui Tinu s-a găsit o cantitate mică de sânge, dar în mașină nu era sânge. Fiul lui Dumitru Tinu susține că jurnalistul ar fi fost omorât într-un garaj de unde ar fi fost dus în apropierea Pădurii Românești, unde i s-a înscenat accidentul.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.