Jocul mediatic pe care îl face Ungaria

Când butonez telecomanda, mă uit în mod uzual și pe postul de televiziune maghiar Duna TV. Urmăresc, printre altele, Kommissar Rex, întrucât chiar nu pot rezista să nu mă uit la serialele polițiste germane, sau la seriale germane în general.

Pe Duna TV am remarcat un joc mediatic foarte interesant pe care îl face Ungaria. Genericul de început și de sfârșit al calupurilor publicitare prezintă imagini din câte un oraș de oriunde altundeva decât din Ungaria.

Acum arată imagini din orașul Muncaci (Munkacs). Acest oraș se află în Transcarpatia (Ucraina). Asta înseamnă că televiziunile maghiare, care nu mai sunt independente de ani de zile, țin vie ideea așa-zisei Ungarii Mari.

Recenta poză postată pe Facebook de Viktor Orban face parte, în mod mai mult decât evident, din același pattern. Firește că postarea nu a fost nici pe departe vreo întâmplare.

De ani de zile, televiziunile maghiare urmează un plan bine determinat ce vizează interconectarea anumitor regiuni cu Ungaria, dar și conectarea acestora în vederea atingerii mai vechilor deziderate ale Budapestei. Ceea ce, din păcate, nu fac televiziunile românești, care nu sunt interesate mai deloc de dramele și problemele românilor risipiți de istorie prin Estul Europei.

Singurul studio extern pe care îl are TVR este cel din Chișinău, iar impactul acestuia lasă de dorit.

Oare când o să aibă TVR studiouri în Novi Sad și Cernăuți?

Oare cum ar fi ca un post de televiziune românesc să folosească ca generic imagini cu Cetatea Soroca sau cu cea a Hotinului?