VIDEO. Prostiile monumentale emise de Academia Română pro-rusă, desființate de un reputat fizician. Academia și-a retras între timp de pe site gogomăniile privind implementarea tehnologiei 5G

Salariații de lux simpatizanți ai Kremlinului, propagatori de românism și teorii ale conspirației, cunoscuți generic sub numele de Academia Română, au retras de pe siteul oficial comunicatul rușinos în care demonstrau poporului de ce banii publici încasați nemeritat de aceste fosile retrograde ar trebui fi folosiți în scopuri mai utile pentru societate.

Concret, în comunicatul semnat de Biroul Prezidiului Academiei Române se atrăgea atenția că implementarea tehnologiei 5G în România „fără o evaluare concretă a riscurilor și vulnerabilităților, poate avea grave consecințe asupra sănătății populației”, susținând astfel teoriile conspirației vehiculate pe rețelele sociale. Mai mult, comunicatul către țară al academicienilor conținea și un fake-news grosolan potrivit căruia OMS ar fi clasificat tehnologia drept posibil carcinogenă. În realitate, OMS a subliniat că nu există dovezi științifice privind un pericol asupra sănătății, precizări în acest sens putând fi consultate chiar pe siteul instituției.

„Atragem atenția că expunerea populației la radiația de radiofrecvențe de mare putere în Europa și, implicit, în țara noastră este deja o temă de dezbatere în lumea științifică la nivel mondial. Astfel, oamenii de știință avertizează că viitoarele stații 5G vor genera câmpuri electromagnetice de cca 100 de ori mai puternice decât cele ale generațiilor deja în funcțiune, dezvoltând practic un ocean artificial de radiații milimetrice de înaltă frecvență (30-300 GHz), cu imens potențial de risc, pe termen mediu, asupra vieții.

Organizația Mondială a Sănătății, Agenția Internațională pentru Cercetarea Cancerului și alte autorități medicale internaționale clasifică câmpul electromagnetic produs de radiofrecvențe ca posibil carcinogen la om. În mod concret, radiațiile milimetrice se absorb la nivelul pielii, în profunzime de cca 1-2 mm, precum și la nivelul păturii superficiale a corneei, iar efectele locale se pot transmite prin mecanisme moleculare în restul organismului. Alături de riscul de cancer, literatura de specialitate semnalează, între altele, efecte precum stresul celular, lezări ale mecanismelor genetice, deficit de memorie și probleme ale procesului de învățare, tulburări neurologice”, se arată în comunicatul semnat de Biroul Prezidiului Academiei Române.

Dacă nu ar fi fost șters între timp, comunicatul ar fi putut fi citit integral AICI

Reacția prestigiosului și popularului fizician Cristian Presura la comunicatul emis de Prezidul Academiei Române:

Am vazut comunicatul Academiei referitor la 5G. Din pacate nu are linkuri la referinte, asa incat e greu de discutat. Doar cateva puncte.

1. " oamenii de știință avertizează că viitoarele stații 5G vor genera câmpuri electromagnetice de cca 100 de ori mai puternice decât cele ale generațiilor deja în funcțiune". Standardele pentru 5G sunt aceleasi ca 4G cand vine vorba de densitatea de energie. Simplu spus, daca intindem mana in aer, nu vom primi mai multa energie pe secunda de la o antena 5G decat primim deja de la o antena 4G. Nu vad cum se justifica factorul de 100 din comunicat.

2. "dezvoltând practic un ocean artificial de radiații". Cuvantul "ocean de radiatii" sperie, desi suntem inconjurati si de "oceane" de alte radiatii: lumina si particule neutrino. "Ocean de radiatii" nu inseamna neaparat periculos!

3. "radiații milimetrice de înaltă frecvență (30-300 GHz )". Tehnologia implementata pana acum foloseste pana la 10GHz si, pe viitor, se vorbeste de atingerea a maxim 70 GHz. In niciun caz 300 GHZ, care e o limita superioara teoretica ce apare doar in standardul www.icnirp.org Cu alte cuvinte, pana sa se atinga 70 GHz va curge multa apa de Dunare, iar cand se va discuta de implemenarea 300 GHz fie va fi trecut o generatie sau doua, fie standardul va fi ajustat.

4. "autorități medicale internaționale clasifică câmpul electromagnetic produs de radiofrecvențe ca posibil carcinogen la om". E adevarat, la aceeasi categorie sunt inclusi si castravetii murati. Categoria indica cum, daca punem intensitati uriase, mult mai mari, putem observa efecte in animale. La o categorie mai grava este "probabil cancerigen", acolo unde fumul de tigara are 9 molecule din aceasta categorie (https://bit.ly/2EEAG0u). Iar la cateoria "sigur cancerigen" intra carnea procesata. Citesc ca 50 de grame zilnice de carne procesata creste sansa de cancer de colon cu 18% (https://bit.ly/2Qriqul). Zic asta doar sa vedeti cat de sanatosi sunt castravetii murati fata de fumul de tigara sau carnea procesata. Iar 5G-ul intra la castraveti murati.

5. "radiațiile milimetrice se absorb la nivelul pielii, în profunzime de cca 1-2 mm" Aici chiar asa e, e foarte bine ca se spune. Radiatia 5G nu penetreaza dincolo de piele, e important de stiut asta, pentru ca sa nu ne fie frica ca radiatia asta ajunge "sa ne citeasca gandurile".
Comunicatul continua:

6." iar efectele locale se pot transmite prin mecanisme moleculare în restul organismului." Singurele efecte locale sunt cele termice, dar astea pot fi neglijate in raport cu variatia temperaturii din mediul ambiant. Daca exista alte efecte, ar fi trebuit link cu o dovada clara a faptului ca pericolul este mare.

7. Si la sfarsit comunicatul spune:" Avertizăm că implementarea tehnologiei 5G, fără o evaluare concretă a riscurilor și vulnerabilităților, poate avea grave consecințe asupra sănătății populației" Cuvantul cheie este "poate". Din experienta mea, Romania nu are singura capacitatea necesara sa faca studii pe scara larga. Singurul lucru pe care il poate face este sa se intereseze la "fratii mai mari" din UE, iar aici raspunsul este clar: In afara de cazuri izolate (care sunt discutabile), "fratii mai mari" au permis dezvoltarea 5G pe propria lor populatie si pe scara larga. Personal, nu cred ca sunt nebuni sa faca asta daca nu stiu despre ce e vorba. Ei stiu despre ce e vorba: pericolele radiatiei 5G, atat cat o cunoastem, par sa nu le depaseasca pe cele cunoscute: alimentatia nesanatoasa, aerul pe care il respiram cu elementale sale radioactive, condusul masinii, lumina soarelui cu radiatia sa ultravioleta si asa mai departe. Atata timp cat nu sunt semne clare de pericol, "fratii nostri mai mari" nu se sperie si lasa sa se dezvolte acest motor nou al economiei. Cand pericolele sunt mari, cum e cu pandemia, pun si ei piciorul pe pedala, dar la 5G nu e cazul.

Despre uriașele salarii ale academicienilor puteți citi AICI

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.