Ministrul Cătălin Drulă a povestit cum a convins Bruxelles-ul să aloce bani pentru drumurile României. „Le-am explicat ce înseamnă crucile de pe DN2” / Pe DN2 – „Drumul Morții” - a avut loc tragedia de la Mihăilești și au pierit în accidente rutiere soții Aldea Teodorovici și solista Laura Stoica, însărcinată, alături de logodnicul său


Ministrul Cătălin Drulă a povestit cum a convins Bruxelles-ul să aloce bani pentru drumurile României. „Le-am explicat ce înseamnă crucile de pe DN2” / Pe DN2 – „Drumul Morții” - a avut loc tragedia de la Mihăilești și au pierit în accidente rutiere soții Aldea Teodorovici și solista Laura Stoica, însărcinată, alături de logodnicul său

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă organizată la Săbăoani - judeţul Neamţ, că a explicat la Bruxelles necesitatea alocării fondurilor, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, pentru construcţia autostrăzii A7. 
 
"A7 este proiectul principal din PNRR. Am fost la Bruxelles, le-am explicat ce înseamnă DN2, crucile de pe DN2, ce înseamnă calvarul lipsei de siguranţă şi al drumurilor care trec prin localităţi. Aşa i-am convins că avem nevoie de drumuri moderne. Europa de Vest şi Centrală şi le-a construit de 20-30-40 ani. Noi trebuie să o facem acum, avem nevoie de aceşti bani europeni. Cei mai mulţi bani pe zona rutieră din PNRR sunt pentru Moldova, care a fost lăsată în urmă atâta timp", a declarat, într-o conferinţă de presă, Cătălin Drulă, citat de Agerpres. 

DN2/E85, drumul național care leagă Capitala de o parte a Moldovei, trecând prin Ialomița și Buzău, este considerat unul din cele mai periculoase drumuri ale României. În decursul anilor, pe DN2 s-au produs nenumărate accidente rutiere, marcate prin cruci amplasate de apropiații victimelor la locul tragediei. Pe DN2 au murit, în 1992, artiștii originari din Republica Moldova Doina și Ion Aldea Teodorovici, lăsând în urmă un minor orfan, și, în 2006, solista Laura Stoica, însărcinată cu primul său copil, alături de logodnic.  

De asemenea, unul din cele mai grave accidente rutiere din istoria recentă a României a avut loc, tot pe DN2/E85, în apropierea localității buzoiene Mihăilești, pe 24 mai 2004 când un tir încărcat cu 20 de tone de azotat de amoniu a intrat în șanț și a luat foc. După câteva zeci de minute, în timp ce avea loc intervenția de stingere a incendiului, tirul a explodat, omorând 18 persoane, printre care pompieri, trei localnici și doi jurnaliști de la Antena 1. Alte 13 persoane au fost rănite. Un crater cu adâncime de 6,5 metri și un diametru de 21 metri s-a format în jurul locului exploziei, iar bucăți de metal au fost aruncate pe o rază de 200 de metri afectând acoperișurile mai multor case din zonă. Şoseaua a fost distrusă pe o lungime de peste 30 de metri. (mai multe detalii AICI)

Sursa foto: Mediafax

Un alt accident grav de pe DN2 a avut loc recent, pe 5 octombrie 2019, când 10 persoane au murit în urma coliziuni dintre un tir și un microbuz în care se aflau 16 persoane care plecaseră dis de dimineață la serviciu, în București. Accidentul rutier violent a avut loc pe DN2 A, în localitatea  Sf. Gheorghe, comuna Balaciu, județul Ialomița. Șoferul TIR-ului a pătruns pe contrasens, intrând în plină coliziune cu microbuzul în care se aflau mai mulți angajați Mega Image. 

La rândul său, vicepremierul Dan Barna, prezent în conferinţa de presă alături de Cătălin Drulă, a subliniat că sume importante din PNRR pe infrastructura rutieră sunt alocate pentru proiecte din Moldova. 

"Avem PNRR în care pe zona de infrastructură sunt 7,6 miliarde euro, din care aproape 3 miliarde pe rutier, 3,68 miliarde euro pe feroviar. O parte importantă din aceste sume se referă, pe infrastructura rutieră, la A7 şi capetele din A8. Aceste autostrăzi vor fi infrastructură cu adevărat modernă, cu staţii de reîncărcare, cu perdele forestiere, cu internet care funcţionează, cu toate acele lucruri pe care lumea modernă le poate asigură, astfel încât Moldova să intre direct în categoria zonelor dezvoltate din punct de vedere al infrastructurii rutiere", a precizat Dan Barna. 

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.