„De la Drulă la Bulă” sau de ce râde iarăși lumea virtuală de Sorin Grindeanu, premierul OUG 13


„De la Drulă la Bulă” sau de ce râde iarăși lumea virtuală de Sorin Grindeanu, premierul OUG 13

Postările de pe Facebook ale ministrului Transporturilor, pesedistul Sorin Grindeanu, cunoscut mai ales drept „premierul OUG 13”, sunt atât de stupide încât atrag, de fiecare dată, critici virulente. 

Dacă în urmă cu câteva zile se împăuna cu un tronson de autrostradă la care nu avusese nicio contribuție (detalii AICI), Grindeanu a avut miercuri o nouă postare de „gâgă” pe Facebook, arătând că habar n-are despre domeniul pe care îl gestionează.  

Jurnalistul Liviu Avram, de la cotidianul Adevărul, a taxat și el ultima postare a lui Grindeanu cu importanța autostrăzilor din „regiunea Moldovei”, scriind că de la „Drulă (Cătălin Drulă, USR, fostul ministru al Transporturilor) s-a ajuns la Bulă”. 

„Băi, Bulă de la Transporturi, aceste patru proiecte SUNT în concurență, câtă vreme nu sunt bani pentru a le începe (necum finaliza) simultan pe toate - mai ales că trei dintre ele presupun străpungerea munților.  Să le declari pe toate „la fel de importante” este o formă de a nu începe niciunul, pe motiv că „nu sunt fonduri”. Dacă chiar vrei să pari ministru, pune deștu' pe unul dintre ele și explică (convingător, dacă se poate) de ce e prioritar față de celelalte. Altminteri nu ești decât Grindeanu. Semnează: un moldovean”, scrie Liviu Avram. 

 

Aberațiile lui Grindeanu despre importanța autostrăzilor din „regiunea Moldovei” au fost publicate după ce fondatorul asociaţiei Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, Dan Radu, avertiza că, dacă proiectul autostrăzii A8 va fi tratat cu dezinteres de ministrul PSD al Transporturilor, vor fi organizate proteste ce pot duce până la blocarea unor drumuri importante.   

„Se află în dezbatere publică, până pe 14 decembrie, un plan de investiţii in infrastructură de transport pe perioada 2022-2030. Ce e prost şi ne dezavantajează în mod direct în acest plan: criteriile după care s-au oferit punctaje pentru a ordona lista de priorităţi de investiţii, care autostradă/drum va fi finanţat primul, care al doilea etc, sunt ori netransparente, ori scoase din burtă, după bunul plac al unor interese. Spre exemplu, autostrada Ploieşti-Comarnic este evaluată la 6 milioane euro/km pe când autostrada Ploieşti-Buzău este trecută cu 13 milioane euro/km, ele traversând reliefuri similare. Punctaj nasol, deci, pentru Ploieşti-Buzau, parte din A7 ce duce la Suceava", a scris Dan Radu pe Facebook. 

El mai afirmă că este greu de crezut că A8, ce leagă două regiuni, ar trebui sa aibă un punctaj similar cu autostrada Bucureşti-Alexandria. „Acest talmeş-balmeş este foarte periculos şi a retrogradat poziţia A8 în acest plan de priorităţi de investiţii viitoare, punându-i serios în pericol finanţarea pe tronsonul montan. În discuţiile cu cei doi (Sorin Grindeanu şi Marcel Ciolacu – n.r.) vom veni cu câteva soluţii de corectare şi vom reaminti că A8 ţine de voinţa politică, de data aceasta a PSD. Care voinţă dacă nu există şi proiectul este tratat cu dezinteres, avem în plan proteste ce pot duce până la blocarea unor şosele importante, o comunicare susţinută despre vina PSD pentru lipsa de dezvoltare a Moldovei şi altele, care nu le vor pica bine", mai precizează Dan Radu, fondatorul asociaţiei Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei. El adaugă că marţi a fost depus studiul de fezabilitate pentru tronsonul montan Târgu Neamţ-Târgu Mureş, refăcut pentru a treia oara de spaniolii de la Acciona, iar CNAIR a comunicat că este în continuare realizat "prost şi incomplet". "Aici avem un blocaj foarte-foarte serios", mai preciza Dan Radu.

După întâlnirea de miercuri cu Marcel Ciolacu și Grindeanu, membrii asociațiilor civice, președintele OFA UGIR, politicieni ieșeni de la USR, PNL si PSD, directorul CNAIR, directori din Ministerul Transporturilor, Dan Radu a revenit cu precizări: Grindeanu a fost cooperant și a ascultat toate reproșurile și contraargumentele nostre la planul de investiții în infrastructură ce se află acum în dezbatere publică, și a cerut lămuriri echipei tehnice din Minister, prezentă la întâlnire. 

- s-a decis reluarea ședințelor comune saptamânale de progres pentru A7 și A8, cu cei de la CNAIR și firmele contractante. 

- va fi creată o structura inter-ministerială care să urmarească eliminarea blocajelor operaționale pentru A7 și A8 (întârzieri de avize, de aprobări diverse etc) 

- lista cu prorități de investiții pentru care ne-am repezit azi la București - lista pe care A8 era retrogradată - este de fapt o cerință a Bruxelles-ului, ce trebuia livrată rapid, dar nu reprezintă în sine chiar o lista de priorități , toate obiectivele de acolo vor fi realizate (glumeți, domnii de la Minister). 

Un deputat din Comisia de Transporturi l-a avertizat pe ministru că chiar dacă vor fi bani pentru toate proiectele, vom avea supriză să nu le putem execută pentru că nu vor există suficiente materiale (sunt puține balastiere, de aceea nu va fi suficient prundiș, și nu prea se produce bitum în România) și nici suficientă forță de muncă”. 

Sursa foto: G4media.ro

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.