Ideea cu introducerea unei taxe auto pentru mașinile non-București care vin în București nu este de natură să rezolve problema traficului, doar va adânci ura unora împotriva bucureștenilor.
Cei care vin cu mașina în București nu vin pentru plăcerea de a sta în trafic - vin pentru că au treabă, au afaceri, chestii de rezolvat. În cazul lor taxa va fi înglobată în costurile/ prețurile activității pentru care vin la București.
Cei care locuiesc în București și au mașini înmatriculate prin alte județe - vor rezolva problema simplu: își vor înmatricula mașina în București și cu asta basta.
Cei din Ilfov sunt de fapt bucureșteni, atâta că primarii de centură au blocat/ respins orice fel de proiect de zonă metropolitană, ei au afacerile lor cu terenuri, chestii, nu se supun ei bucureștenilor. Primarii de centură sunt cea mai mare problemă a Bucureștiului, drenează resursele orașului fără să dea nimic înapoi și blochează dezvoltarea orașului.
Rezolvarea problemei traficului în București ar trebui să fie relativ simplă: descurajarea/ blocarea folosirii mașinii în oraș în paralel cu îmbunătățirea accesului la autobuze/ tramvaie, extinderea pe cât posibil a metroului. Apoi linii de tren suburbane pentru ilfoveni ca în orice capitală civilizată, să nu mai stea cu orele în trafic (bineînțeles, puși la plată și primarii de centură).
Asta a fost rețeta peste tot: descurajarea folosirii mașinii și oferta unui transport comun extins și funcțional cu adevărat. Știm că nu se va întâmpla asta prea curând, fie că nu sunt bani, fie că nu vor primarii de centură. Taxa preconizată e o aiureală care nu va rezolva problema: cine are nevoie să vină la București cu mașina o va face oricum și va plăti taxa înjurându-i pe toți bucureștenii.
Acuma sincer vorbind este și cam discriminatorie taxa asta: ar trebui impusă cumva și bucureștenilor ca prim pas către încurajarea să folosească transportul în comun.