”Femicid”. Un concept ideologic e transformat în normă legală printr-o campanie de imagine


”Femicid”. Un concept ideologic e transformat în normă legală printr-o campanie de imagine

Când și cum a intrat cuvântul „femicid” în vocabularul public românesc? Cine i-a stabilit și promovat încărcătura ideologică?

Cine sunt principalii promotori ai cuvântului „femicid”? (persoane publice, organizații non-guvernamentale, structuri mass-media etc.)

Când, cum și cine a lansat la nivelul UE misiunea de impunere în legislațiile țărilor membre a conceptului de „femicid”?

Ce se întâmplă prin alte țări UE cu acest concept?

Există fonduri UE alocate pentru campaniile publice/ mediatice pentru impunerea conceptului de „femicid”? Despre ce sume vorbim?

Vedem cum sub ochii noștri un concept ideologic este transformat în normă legală printr-o campanie de imagine, am mai văzut astfel de fenomene în istorie. Ar merita o analiză extinsă pentru o organizație care are resurse pentru așa ceva.

Pornind de la acest exemplu putem începe o discuție despre cum este golit de sens Tratatul de la Lisabona și sunt anulate constituțiile statelor membre.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.