România, țara cu cei mai mulți patroni de presă care au trecut prin PUȘCĂRIE sau sunt urmăriți PENAL! Corupție și evaziune fiscală

Jurnalistul și documentaristul Marian Voicu analizează, în cea mai recentă carte a sa – ”Fake news, manipulare, populism”, Humanitas, 2018, București –, campaniile de fake news din perioada amplului scandal declanșat de impunerea deja celebrei OUG 13.

Potrivit MediaStandard.ro, Voicu avertizează că presa mioritică este cu totul specială, în condițiile în care România este, probabil, țara cu cei mai mulți patroni de presă care au trecut prin pușcărie sau sunt urmăriți penal. Podul.ro vă prezintă pasajele publicate de MediaStandard.ro.

”Televiziunile sunt angrenate într-un război mediatic fără precedent. Dezinformarea atinge proporții greu de imaginat. Știrile false și dezinformarea sunt livrate 24 de ore din 24, programatic. Printre televiziunile care cataloghează evenimentele (protestele de după impunerea OUG 13 – n. red.) drept lovitură de stat (acesta fiind și mesajul PSD) se numără România TV și Antena 3.

Posturile relatau evenimentele afișând pe burtieră: <Lovitură de stat în desfășurare>. Invitații afirmau că evenimentele ar avea aceeași <rețetă> ca și incendiul din clubul Colectiv, în urma căruia își pierduseră viața 65 de persoane, alte 163 fiind grav rănite. Jurnalista Corina Drăgotescu relata la România TV <pe surse>, că protestatarii fuseseră plătiți cu câte 100 de lei de persoană, 50 de lei dacă veneau cu copiii și 30 de lei dacă aduceau și câinele. Conform relatărilor de la cele două posture de televiziune, <multinaționalele> și George Soros erau în spatele protestelor (…)

Miza pusă în joc era atât de mare, încât posturile de televiziune dezinformau cu o dezinvoltură nemaintâlnită din 1990 și 1991. De data aceasta însă, protestatarii erau, cu adevărat, clasa de mijloc a unei Românii europene. Oameni educați, de toate vârstele, cu o stare materială bună, care credeau că pot spera la prosperitate în România. Știau că presa pro-guvernamentală și pro-PSD minte cu nerușinare în ceea ce îi privește, dar răspunsul a fost neașteptat. Umorul a luat locul încleștării patetice de la începutul anilor 1990. Pe pancarte scria <Vă rugăm să ne scuzați, nu producem cât furați>, <În democrație, hoții stau la pușcărie>, <Mâine-dimineață radem o mustață>, <Dragnea, nu fi trist, la Jilava au dentist>, <La închisoare, nu la guvernare>, <Vrem pușcării, nu amnistii>, <Vrem sistem de sănătate, nu iertare de păcate>. Peste toate acestea plutea ”The day we give in is the day we die” (amintind de titlul albumului lansat de trupa Goodbye to Gravity în clubul Colectiv, în noaptea în care a avut loc tragedia).

Diferența între modul cum relatează cea mai mare parte a presei evenimentele și unele trusturi precum Antena 3 și România TV este uriașă (…)

Să recunoaștem – presa din România este cu totul special. Pe de o parte, este, probabil, țara cu cei mai mulți patroni de presă care au trecut prin pușcărie (Dan Diaconescu, dan Voiculescu, Sorin Ovidiu Vântu, Sorin Roșca Stănescu) sau sunt urmăriți penal (Adrian Sârbu, Cristian Burci, Camelia Voiculescu, Sorin Alexandrescu, Dan Andronic, Sebastian Ghiță). Majoritatea condamnărilor au fost date pentru fapte de corupție și evaziune fiscal și i-am citat aici doar pe cei cu probleme în trecutul recent”, scrie Marian Voicu.