Vapor rusesc cu navigatori rupți de beți, oprit înainte să eșueze în zona golfului Gdansk din Polonia


Vapor rusesc cu navigatori rupți de beți, oprit înainte să eșueze în zona golfului Gdansk din Polonia

Sâmbătă dimineața, devreme (la câteva minute după ora 04:00), nava rusească Ruslana, care plecase din portul lituanian Klaipeda, a fost oprită în ultimul moment, de către ofițerii din cadrul Escadronului polonez de Grăniceri Kashubian, să eșueze pe malul insulei Sobieszewo, situate Marea Baltică, între Golful Gdańsk și delta râului Vistula din Gdańsk. După cum s-a dovedit ulterior, căpitanul și doi ofițeri aflați la comandă în momentul manevrelor, erau în stare avansată de ebrietate.

Nava de marfă Ruslana, al cărui proprietar și operator este societatea rusă Transflot Ltd din St. Petersburg, naviga cu o viteză de aproximativ 11 noduri direct spre plaja de pe Insula Sobieszewo, după o schimbare bruscă a rutei alocate de deplasare.

Luând act de modificarea rutei, autoritățile portuare poloneze au încercat să intervină prin semnale radio în primă fază, însă echipajul navei a încetat să mai răspundă încercărilor polițiștilor de frontieră de a-i contacta. 

Ca urmare a manevrelor suspecte efectuate de vasul rusesc, Serviciul de Căutare și Salvare Marină (SAR) a trimis nava de salvare Wind în întâmpinarea cargoului, polițiștii de frontieră preluând controlul navei după manevrele de abordare.

La bordul navei de marfă uscată, polițiștii de frontieră polonezi au stabilit starea de ebrietate căpitanului navei și a doi marinari. Concentrația de alcool în sângele căpitanului a fost de 1g / l. alcool pur în sânge, iar în cazul celorlalți doi membri ai personalului navigant - 1,5 g / l. alcool pur în sânge.

Anterior acestei analize, nava a fost salvată de la coliziune printr-o manevră extrem de riscantă, prin care ruta de deplasare a fost schimbată cu 180 de grade cu puțin timp înainte de eșuare.

Nu există încă informații dacă echipajul/navigatorii de pe podul de comandă al navei și-au dat seama măcar în ultimul moment de situația lor periculoasă, sursele portuare poloneze anunțând că manevra de salvare a navei ar fi fost efectuată ca urmare a intervenției personalului de pe șalupa Serviciul de Căutare și Salvare Marină.

Nava rusească Ruslana, având număr IMO 9352339, a fost construită în 2007, în China, și naviga sub pavilion rusesc, având o capacitate de încărcare de 7697 t, un deplasament de 10 301 t, o lungime totală 119,98 m, lățime proiectată 15,20 m și un pescaj proiectat de 7,05 m.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.