Ungaria își construiește un port la Marea Adriatică, însă China este cea care ar putea profita cel mai mult de acest obiectiv economic


  • ACP
  • Jul 22, 2023 20:44
  • 1708
Ungaria își construiește un port la Marea Adriatică, însă China este cea care ar putea profita cel mai mult de acest obiectiv economic

Ungaria a făcut un pas semnificativ în direcția punerii în folosință a portului de la Marea Adriatică, odată cu aprobarea primită săptămâna aceasta pentru planurile de fezabilitate tehnică și economică pentru terminalul pe care îl deține în Trieste. 

În viitorul apropiat urmează să se decidă prin licitație căror companii le poate fi încredințata execuția lucrărilor de dragare a zonei și de racordare la rețeaua de drumuri, în condițiile în care Italia a primit deja 45 de milioane de euro de la Fondul de Recuperare al Uniunii Europene, pentru dezvoltarea tronsonului de coastă afectat, iar din această sumă pot fi acoperite și costurile de dragare a fundului mării.  

În timpul vizitei sale la Roma la sfârșitul anului trecut, ministrul afacerilor externe și comerțului, Péter Szijjártó, a apreciat că e de așteptat ca firmele maghiare să poată folosi din 2026 terminalul maghiar al portului Trieste pentru activitățile lor de export, numai că, potrivit presei italiene, China va fi marea câștigătoare a punerii în folosință a terminalului deținut de statul maghiar. Acest fapt se va întâmpla deoarece portul maghiar va fi conectat la proiectul Noul Drum al Mătăsii al Chinei, de care Ungaria va fi legată și prin calea ferată Budapesta-Belgrad. Este interesant însă că în timp ce guvernul maghiar este în mod clar mulțumit de oportunitățile oferite de inițiativa chineză, partea italiană e din ce în ce mai puțin încântată să mai facă afaceri cu China, conform publicației maghiare Napi.hu.  

Unul dintre motivele răcelii italienilor față de China ar consta în faptul că după ce Italia a fost prima dintre țările G7 care s-a alăturat programului chinez de dezvoltare economică și comercială Noul Drum al Mătăsii, în 2019, în speranța că economia italiană ar avea de câștigat, a constatat că singura câștigătoarea a pactului, până în momentul de față, a fost China. De asemenea, dacă va fi folosit intensiv de companiile chineze, portul ungar va pune probleme și politicii Uniunii Europene de precauție față de crearea unor legături economice prea strânse cu China, abordare ce are scopul evitării apariției dependențelor de țara comunistă. (sursa: AICI)

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.