Guvernul-Prăpăd! Sinecurile de stat gen ATOP sau ANES rămân neatinse, în vreme ce micile afaceri sunt puse pe butuci / Un profesor universitar cu o mică firmă de software răbufnește: „Marcele, te-ai asociat cu mine, tenpălărie, fară să investești un leu, fară să-ți pui casa garanție, fară să transpiri o zi?”


Guvernul-Prăpăd! Sinecurile de stat gen ATOP sau ANES rămân neatinse, în vreme ce micile afaceri sunt puse pe butuci / Un profesor universitar cu o mică firmă de software răbufnește: „Marcele, te-ai asociat cu mine, tenpălărie, fară să investești un leu, fară să-ți pui casa garanție, fară să transpiri o zi?”

Așa cum am semnalat și într-un material anterior, cele mai afectate de măsurile controversate propuse de guvernarea uselistă sunt microîntreprinderile și PFA-urile, existând posibilitatea, potrivit estimărilor unor specialiști, ca 200.000 de astfel de microafaceri să fie afectate, poate chiar falimentate sau obligate să se mute în altă țară. La care se adaugă aproximativ 300.000 de PFA-uri.

Cotele de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor prevăzute în proiectul de OUG sunt:

a) 1%, pentru microîntreprinderile care realizează venituri care nu depășesc 300.000 lei inclusiv și care nu desfășoară activitățile prevăzute la lit. b) pct. 2;

b) 3%, pentru microîntreprinderile care:

realizează venituri peste 300.000 lei;

desfășoară activități corespunzătoare codurilor CAEN: 5821 – Activități de editare a jocurilor de calculator, 5829 – Activități de editare a altor produse software, 6201 – Activități de realizare a softului la comandă (software orientat client), 6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației, 5610 – Restaurante, 5621 – Activități de alimentație (catering) pentru evenimente, 5629 – Alte servicii de alimentaţie n.c.a., 5630 – Baruri și alte activități de servire a băuturilor, 6910 – Activități juridice, pentru activități ale notarilor și avocaților, 8621 – Activități de asistență medicală generală, 8622 – Activități de asistență medicală specializată, 8623 – Activități de asistență stomatologică, 8690 – Alte activități referitoare la sănătatea umană.

Prevederile ar urma să intre în vigoare de la 1 octombrie 2023.

„Avem un aparat administrativ supradimensionat cu minim 30% care câștigă cu 33% mai mult decât la privat (impact 30 de miliarde de lei), pensii speciale (15 miliarde de lei), subvenții pentru companii de stat cu pierderi (9 miliarde de lei), economie subterană 10% din PIB (150 miliarde de lei). Deci, guvernul crește povara fiscală masiv pentru circa 1 milion de contribuabili (microîntrprinderi, PFA, profesii liberale și angajați) ca să obțină 1 leu în plus … dar risipește proporțional 100 lei în sectorul public. Inadmisibil”, a opinat analistul economic Iancu Guda.

Profesorul Doru Petrescu de la Facultate de Electronică și Telecomunicații București arată, în postările sale de pe Facebook, că firma sa de software pur și simplu nu va mai avea profit:

„Marcele, te-ai asociat cu mine tenpălărie fară să investești un leu, fară să-ți pui casa garanție, fară să transpiri o zi. Și tu iei acum toți banii, eu rămân cu cea mai lungă din trei ....

M-a mâncat în fund și am cerut datele sintetice de la contabilitate pe 2022. Arată cam așa:

Încasări 367.000 EUR

Cheltuieli 319.000 EUR

Înainte de investiții 48.000 EUR.

Investiții deductibile indispensabile 14.000 EUR

Profit supus impozitării 34.000 EUR

Impozite pe profit și dividende 6.000 EUR

Bani neîncasați de la clienți 12.000 EUR

Net banii lui Doru 16.000 EUR

Lunar vine 1300 EUR, 6500 lei

Salariul de la Facultate 5500 lei

Total venituri lunare 12.000 lei net.

Acum pe 2024, conform planului lui Marcel, asociatul meu care n-a adus nici un ban:

Nu pot crește prețurile, implicit încasările. Și așa 90% din clienți sunt și ei cu lama pe vene, săracii.

Tare mi-e teamă că o parte din ei o să renunțe ...

Am costuri cu salariile 60%, o creștere de 7% sa acopăr anularea scutirii de impozit înseamnă 13.500 EUR în plus. De la scumpirea cheltuielilor directe mai pierd vreo 3500, de la indirecte 2000. Așadar ajung înainte de investiții cu 29.000 EUR, ca fară investiți să rămână 15K, scad impozite, 5K

rămân 10K. Nici nu-mi fac iluzii că o să am mai puțin de 10K neîncasați, sper doar să nu fie 20K.

Rămân net la Doru ZERO lei de la firmă.

Norocul meu cu banii de la facultate 5500 lei ...

Întreținerea părinților mă costă 5500 pe lună, tata imobilizat la pat, mama abia mai vede ...

Si mai am doi prieteni pensionari cu 1500 pensie pe care-i mai ajut din când în când cu ce pot.

Marcele, din cauza ta am ajuns să trăiesc din salariul de profesoară al nevestei!

Cică madam Andronescu, ministreasă se așează pe scaun la coafor. O salută cu respect fata: buna ziua Doamna Ministru! Mă bucur să vă revăd!

Ma cunoști? Da, am fost profesoară în Politehnică până recent, dar ratele mari, costul cu școala copiilor, m-au obligat sa renunț, m-am facut coafeză. Ecaterina Andronescu rămâne indignată.

Merge apoi la supermarket, la casă o saluta cu respect un domn: sărut mânușițele Doamna Andronescu! Dar de unde mă cunoști? Păi am fost profesor în Politehnică pănă acum doi ani, soția a rămas șomera, nu ne ajungeau banii și a trebuit să renunț ... Cati și mai contrariată ...

Iese de la supermarket, lângă mașină un cerșetor împingea un căruț: toată stima Doamna Ministru!

Să nu-mi spui că și tu ai fost profesor la Politehnică! Nu doamnă, vai de mine ... eu încă mai sunt, am doar o fereastră între ore!”

iar într-o postare anterioară: 

„Un software engineer nu mai beneficiază de scutirea de impozit peste 10.000 RON venit. Doar cel ce câștigă mai puțin, care nu există, căci nu știu om să programeze cu un salariul net sub 6000 lei, nu înțeleg de ce s-a mai gândit excepția.

Deci îmi cresc inevitabil costurile cu salariile.

Crește TVA la întreținere, utilități și alte cheltuieli.

Crește prețul la combustibil, implicit la alte bunuri.

Marcele, ai mai uitat ceva? Că mi-ai mărit tot ce puteai să mărești, în condițiile în care din inflație am pierdut în ultimii doi ani cel puțin 30% la nivelul de trai prin inflația industrială generată de energie.

Salariile la Stat au crescut cu 50% în ultimii 5 ani fără nici o creștere de productivitate ... Frumos!

Împrumuturile Statului din ultimii ani a mai pus o povară pe umerii mei de 6000 EUR datorie ...

Și Ciolac peste pupăză ați mai și ratat ținta de deficit și n-o să încasăm nici tranșele din PNRR.

Marcele, n-am ce-ți face frate, mă mut în Bulgaria!

Later edit: Avocatul Poporului, Doamna Renate! Ai venit din concediu? Că eu n-am bani să merg. Plus că trebuie să muncesc să platesc facturile lui Marcel. Atacăm și noi niște modificări de cod fiscal ilegale, sau Curtea Constituțională e făcută doar să-i apere pe magistrați? Să știm o treabă! Promit că dacă ataci îți platesc coafura la salon!

Last edit: pe lângă inutilitatea plafonului la softiști de 10.000 lei constat că și măsura cu impozitarea profitului e redundantă ... Am facut niște calcule și nu mă afectează, căci n-o să mai am profit de loc. Marcele, la aia cu profitul poți să renunți liniștit”.

„Chiar nu eram dușmanul lui Marcel, n-o să fiu nici acum, căci mai am putere doar sa mă uit cu milă la el. Omul n-a fost în stare decât să gândească o politică de impozitare aberantă, căci ABSOLUT toți analiștii economici i-au spus să nu mărească taxele, că n-o să crească semnificativ încasările, iar daunele în economie o să fie catastrofale. O să dureze ani de zile sa se repare, dacă se vor repara

Întreb și eu retoric, ca prostul: care este analistul economic ce îți spune ție Marcel și PSDNL-ului să mărească taxele? Cine a pus pe hârtie măcar un calcul sumar să estimeze cât din gaura datorată incompetenței voastre va fi salvat prin sacrificiul nostru? Cât să mai încasăm și noi, sistemul privat, după Pandemie și după creșterea prețurilor la energie? Nici dupa criza din 2009-2010 nu ne-am revenit, căci încă mai platim rate la bănci ...

Că nu înțelegi economie e scuzabil, dar că nu ești bărbat e inadmisibil. Dacă sutele alea de consilieri și secretari de Stat te mint sau nu sunt în stare sa calculeze îți spun eu, Marcele: cu tot ce distrugi în momentul ăsta o să câștigi maxim 0.2% din PIB la deficitul bugetar. În loc de 6.3% o să ai 6.1%.

Asumați-vă că ați dus țara în gard. UE o să se uite fix cu același dispreț la voi și cu 6.3 și cu 6.1.

De ce să nu fii bărbat și să-ți recunoști eșecul?

Care-i diferența între 6.3 și 6.1%? Niciuna pentru voi, niciuna pentru UE. Însă pentru noi, e viața noastră, a fraierilor care platim impozite de 33 de ani, căci 70% din impozitele pe profit noi le plătim, nu corporațiile, la care voi doar lătrați și îi pupați în cur că vă angajează familiile și curvele. De ce nu luați de la firmele Statului care nu platesc taxele, de ce nu-i legați pe cei care de ani de zile uită să plătească TVA și bagă banii în buzunar?

Anul trecut a fost anul cu cei mai mulți români plecați din țară de la Revoluție. Ei, o să vedeți voi cum 2023 o să fie anul recordurilor absolute!”.

În același timp, într-o analiză, Radio Europa Liberă indică o serie de instituții de stat inutile, dar folosite de guvernări pe post de sinecuri generoase pentru rude sau cadre de partid. Salariile sunt colosale în aceste instituții de frecat menta. 

Înființate în 2011, prin reorganizarea unei singure direcții din Ministerul Muncii, Agențiile pentru Plăți și Inspecție Socială au preluat o parte din angajații ministerului și ai Inspecției Muncii.

S-au creat 42 de structuri teritoriale, cu conduceri separate. Doar structura centrală are 142 de posturi, din care șapte de conducere, arată Europa Liberă.

Director general a fost, până la scandalul azilelor din Voluntari, Cristina Elena Anton, licențiată în comunicare, dar cu puternice legături în PSD, conexiuni care i-au asigurat o urcare rapidă în ierarhie.

Salariile conducerii agenției din București sunt în pas cu vremurile. În schimb, în teritoriu, acolo unde inspectorii au cea mai dificilă sarcină, cea de control, sunt sub media pe economie.

Directorul general Cristina Elena Anton, demisă de ministrul Muncii, a avut, anul trecut, venituri de 133.000 de lei. Pe lângă salariu, aceasta a mai primit bani și pentru expertiză pe un proiect al agenției pe care o conducea.

Adjuncții ei își adaugă la salariul lunar de peste 9000 de lei bani încasați pentru alte proiecte derulate de ANPIS.

Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse - un păienjeniș de sinecuri și relații de rudenie, cu misiune pompoasă. Detalii AICI

ATOP - autoritațile teritoriale de Ordine Publică – colcăie de șefi care primesc de două bani pentru aceeași misiune. 

Înființate în 2002, prin legea de funcționare a Poliției Române, Autoritățile Teritoriale de Ordine Publică sunt structuri care reunesc:

- șeful Direcției Generale de Poliție a Municipiului București sau al Inspectoratului de Poliție Județean,

- un reprezentant al Corpului Național al Polițiștilor,

- Subprefectul,

- 6 consilieri desemnați de Consiliul General al Municipiului București, respectiv de Consiliul Județean,

- 3 reprezentanți ai comunității desemnați de primarul general al Municipiului București, respectiv de președintele Consiliului Județean,

- șeful Direcției Generale de Jandarmi a Municipiului București sau al Inspectoratului Județean,

- șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență al Municipiului București sau șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență Județean,

- șeful serviciului teritorial al Poliției de Frontieră Române și, după caz,

- șeful poliției locale din municipiul reședință de județ. Detalii complete AICI

CITEȘTE ȘI: Experții și analiștii financiari atrag atenția că măsurile propuse de PSD-PNL sunt un adevărat măcel fiscal pentru mediul privat! Nu vor tăia pensiile speciale și alte privilegii, în schimb vor acoperi „gaura din buget băgând din nou mâna în buzunarele puținilor oameni care mai muncesc pe bune în țara asta” / Pentru PFA-uri se anunță vremuri imposibile

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.