Babardeală cu bucluc sau porno balamuc. Nu credeam că poate exista un film atât de prost


Babardeală cu bucluc sau porno balamuc. Nu credeam că poate exista un film atât de prost

Am văzut filmul Babardeală cu bucluc, sau porno balamuc. Este așa cum îl arata titlul. Nu credeam că poate exista un film atât de prost. Este un mix de Cântarea României cu Team Building. 

Un film tezist, repetitiv, filmat la nivel de amator și incredibil de vulgar. Un film de educație politică, în care spectatorul este reciclat tovărășește, i se spune ce să gândească, de ce clișee suferă, și apoi i se cere să își facă autocritica. 

România este o țară legionară, rasistă, antisemită, murdară și violentă. Pentru susținerea tezei, tovarășul regizor apelază la deconstruirea pudibonderiei clasei burgheze, cu mijloace din Occidentul anilor '60. Un fel de imitație a tovarășului Passolini, lider al comuniștilor italieni, care deconstruia astfel societatea catolică obscurantistă italiană. Doar ca la noi în țară, în anii 2000, se potrivește fix o p..lă.

Acesta este cuvântul cheie al filmului, apare în neștire. Al doilea este p...dă. Sunt curios cum au scris scenariul, care îi face copii sfioși pe Paraziții, când erau tineri. Cred că au avut normă la cele două cuvinte. Intriga intră pe jumate de A4: o profesoară se filmează făcând sex cu soțul, folosind expresii vulgare. Filmul ajunge pe internet, nu știm cum, și îl văd elevii, află părinții, scandal. La începutul filmului vedem înregistrarea, un set de locuri comune în pornografie, în întregime.

Restul filmului avem două scene foarte lungi: în prima doamna profesor se plimbă pe stradă, iar în jurul ei toată lumea își bagă p..a. Își bagă și dânsa p..a, la un moment dat. Finalul primei părți.

Partea a doua este educație artistic-cetățenească. Filmul ia o pauză, și avem un dicționar aiuristic, în care intră toate temele politic-corecte, iar printre ele avem definiții ilustrate ale cuvintelor p..lă (bun), p..dă (rău), m.ie și video-chat. Printre Holocaust, rasism, încălzire globală, masculinitate toxică, Biserica e rea, Armata e și ea rea etc.

În partea a treia o regăsim pe doamna profesor, care va fi judecată de părinții din clasa. Cu această ocazie revedem filmul porno de la început, în întregime, poate nu l-am priceput. 

Regizorul tratează în mod repetat spectatorul de tâmpit, căruia trebuie să i se prelucreze de mai multe ori același material. De exemplu, vedem o mașina care parchează pe trotuar. Șoferul își bagă p..a. Vedem a doua mașina parcată pe trecerea de pietoni. Pietonii își bagă p..a. Vedem a treia mașină, care claxonează un pieton pe trecere, șoferul și pietonul își bagă, amândoi dar separat, p..a. În timpul plimbării lungi din prima parte, profesoara trece încet pe lângă o cladire abandonată, timp suficient să o vezi. Nu te crede regizorul în stare de asta, camera revine lent și îți mai arată o dată clădirea. Apoi camera urcă și îți arată și etajul, la fel de abandonat. Apoi ți-l mai arată o dată, camera o ia înapoi. 

Partea a treia aduce la masă toate clișeele rămase, plus restul de cuvinte vulgare din limba română, și de înjurături.. Pare că nu au ratat niciunul, superba documentare. Suntem la o școală de elită din București, un părinte este negru, alt părinte este o femeie cu val islamic, apare și un personaj LGBT, dar acesta tace mâlc. Și negrul și musulmana sunt pudibonzi și o condamnă pe profesoara "porno". Negrul mai este și țigano-fob. Play this one. La un moment dat se încing spiritele, și din discuții despre c.r și sl..z se trece la o dezbatere despre metode educaționale, cu citate savante citite de pe telefon. Apoi popa, căci trebuie să fie un popă rău în film, lansează un atatc antisetmit, și părinții sunt, astfel, demascați ca legionari, dar și admiratori ai lui Antonescu. Huuuuuo. Școala, întâmplător, se numește fix Nichifor Crainic. 

Prin urmare, un film aiuristic, care propune trei finaluri, ultimul fiind o răzbunare a profesoarei, care le dă tuturor m..ie. Și astfel societatea patriarhală, rasistă, obscurantistă și retrogradă primește ceea ce merită. Dușmanul a fost înfrânt, publicul a fost educat. 

Pe scurt, regizorul își bagă p..la în România, pe banii ei, și se îmbogățește din asta. Filmul are și premii. Este și asta o formă de prostituție. Una productivă. Ura, ura, de trei ori ura.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.